Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Slutningen på corona betyder starten på en ny markedsføringsplan"

- Thomas Bogh, Bonzer
Læs bloggen her

SPONSORERET INDHOLD



Sådan påvirker kontorarbejdet vores mentale sundhed

Torsdag den 12 november 2020 kl. 08:51

I løbet af de sidste par måneder, har COVID-19-virussen spredt sig til næsten alle kontinenter og lande. Udbruddet af pandemien har medvirket tydelige ændringer i hvordan virksomheder og forbrugere agerer. Flere virksomheder er tvunget til at lukke, og den kommercielle ejendomsbranche har set svingende efterspørgsel. Efter genåbningen af ​​nogle lokaler, måtte udlejere følge anbefalingerne, og træffe passende foranstaltninger om tilpasning af kontorer. Eksperter fortæller, at kontorer efter krisen, vil være helt forskellige miljøer i forhold til hvordan de så ud før pandemiens udbrud. 

På nuværende tidspunkt udtrykker mange arbejdsgivere og ansatte bekymringer over, om arbejde på et kontor er den rette løsning. I denne artikel, vil vi forsøge at fremhæve fordele og ulemper ved kontormiljøet - og dets indvirkning på mental sundhed. 

Fordele og ulemper | Det traditionelle kontor vs. hjemmekontoret.

 Så længe der har været virksomheder, har der været arbejdsområder af mursten og mørtel. I dag ser vi i arbejdsmiljøet flere skriveborde, computere og mødefaciliteter end før.

I modsætning til dette - der er virtuelle kontorer, som giver mulighed for at få en forretningsadresse, samtidig med at der arbejdes hjemmefra. Typisk bruger medarbejdere 40+ timer om ugen på arbejdet, og derfor har arbejdsmiljøet høj indflydelse på bl.a. produktiviteten.

Selvfølgelig har arbejdet i de rette omgivelse adskillige plusser, hvor tidsstyring kan være en af ​​de mest gavnlige. Kontorer har normalt faste arbejdstider og pauser. Medarbejdere vænner sig netop til disse tidsplaner, og føler sig således mere organiserede og punktlige. På kontorer lærer medarbejderne noget nyt regelmæssigt, tilstræber erfaringer og viden fra interaktionen med kolleger. Som et resultat hævdes, at når der arbejdes fra kontorer, er der større mulighed for at opbygge sit netværk.

Er der nogen ulemper ved at arbejde i et traditionelt kontormiljø? Undersøgelser siger, at denne form for arbejdsstil kan være skadelig for dit syn, da der i en moderne digital verden udføres mest arbejde ved hjælp af computere og gadgets. Desuden er kontorlokaler ofte forbundet med at være omkostningsrige at leje.

Et hjemmekontor sammenlignes ofte med enmandsshowet. Denne type arbejdsområde er en ideel løsning for dem, der starter egne projekter, da det kan være en effektiv måde at afbalancere effektivitet, omkostninger og kapacitet. Nogle af de vigtigste fordele ved et hjemmekontormiljø er tidsplanfleksibilitet og let tilgængelighed, da de gadgets, der bruges til at udføre opgaver, ofte er i nærheden af ​​deres ejere. En generel fordel er muligheden for at sænke de faste udgifter ved leje, og investere pengene til at vækste.

Har hjemmekontormiljøet nogen udfordringer? Mens et hjemmekontor kan være perfekt til at drive en enkeltmandsvirksomhed, er en generel udfordring at ansætte/oplære medarbejdere. Mødet med kandidaten kan være svært, når du som mange arbejder ude af en privat bolig.

Udbrændthed er den slemmeste udfordring. Når du arbejder derhjemme, er du hjemme hele tiden. Du bor derhjemme, arbejder hjemme og sover derhjemme. Denne afsondrethed kan for nogle forårsage unødig stress og angst.

Kontorlokaler og mental sundhed | Korrelationer

For mange af os er arbejde en vigtig del af vores liv. Det er her, vi bruger meget af vores tid, bliver betalt vores indkomst, og får nye venner. At have et tilfredsstillende job, kan være nyttigt for din mentale sundhed og generelle trivsel.

I løbet af mange århundrede, har kontorindustrien gennemgået transformationer. I begyndelsen af ​​2000'erne har markedet oplevet en stigning i åbne kontorlokaler - i stedet for ”betonkabinerne”. Senere, for cirka fem år siden, blev fleksible arbejdspladser i coworking-miljøer efterspurgt. Kontortendenser kommer og går, men der er én ting, der forbliver modstandsdygtig over for tiden - den indflydelse kontoret har på sine brugere.

Den mindre stressende og mere produktive atmosfære på arbejdspladsen, kan opnås ved et kvalitetsdesigne et arbejdsområde. Arbejdstagerne har brug for at føle sig godt tilpas i deres fysiske omgivelser for at være effektive. Derudover har de fleste medarbejdere positiv feedback, når kontorlokalet de arbejder i, er "sundt". I tilfælde heraf hvor der eks. er fokus på ergonomiske møbler, kan en sådan mulighed være højt værdsat.

I en moderne verden, for at bevare talenter og ansætte nye, skal arbejdsgivere tilbyde medarbejderne et arbejdsområde, der giver et naturligt samarbejde. Det er samarbejdet herom, som viser sig at indvirke på lejernes mentale sundhed. Et eksempel er; WELL.

WELL Building Standard, som fokuserer på syv koncepter for bygningens ydeevne: Luft, vand, næring, lys, fitness, komfort og sind. Selvom du ikke har nogen umiddelbare planer (eller budgettet) om at blive ”WELL-certificeret”, kan virksomheder stadig bruge principperne til at skabe et sundere miljø. Ifølge The WELL Building Standard, har kontormiljøet, der har en høj luftkvalitet, naturlig belysning, udsigt over naturen, ventilation såvel som komfortable møbler og dets fleksible layout, en positiv indvirkning på arbejdstagernes mentale sundhed.

Opsummering

Er du ejer af en virksomhed? Eller er der anden grund, der får dig til at besidde et kontorlejemål? Det er altid vigtigt at udføre forretningsopgaver og udføre -anliggender et sted, hvor du har det godt. Når omgivelserne matcher dine stilarter (både personlige og professionelle), formår du at koncentrere dig om jobbet, samt tænke tydeligere og mere innovativt. Det skal være lydhørt over for lejernes krav, og skabe en atmosfære af samhørighed. Kontoret har en positiv indvirkning på beboernes mentale sundhed, når sidstnævnte føler sig hjemme dér. Kontor til leje på Amager, kan være eksempel på et sikkert, bæredygtigt og forretningsorienteret arbejdsmiljø, tilpasset lejernes behov. Oplys dine behov og ønsker til udlejeren, og vælg det arbejdsområde, der passer til din virksomhed og kollegaer.

>> Læs mere på Lokalebasen.dk

Ovenstående indhold er sponsoreret











Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD