SPONSORERET INDHOLD
Øg omsætningen med smuk præsentation af dine produkter
Uanset om man sælger cykler, mad- og drikkevarer eller noget helt tredje i en butik, så er præsentationen af produkterne alfa og omega for, om kunderne slår til. Tilbud kan gøre meget, men det er særligt impulskøbene, der virkelig sætter kroner ind på bankbogen - og derfor kan det i den grad betale sig at gøre noget ud af præsentationen af de produkter, man sælger.
Der er mange måder, hvorpå man kan præsentere det, man sælger, og det handler i mange tilfælde om at gøre det på en kreativ måde, som kunderne ikke er vant til at støde på. Der er dog ingen tvivl om, at det er besværet værd, hvis man gerne vil øge omsætningen på specifikke produkter.
Få så mange varer på display som muligt
Hvis man gerne vil sælge nogle nye produkter eller gøre de eksisterende produkter mere indbydende, så er det vigtigt at få sat dem på display, der fremhæver dem i butikken. Dette gælder f.eks. for især drikkevarer i butikker, der nemt kan drukne på de normale hylder. Herudover kan denne type produkter være lidt sjovere at sætte for munden, hvis de er kølet ned, og derfor kan det være en god idé at investere i et display køleskab, der præsenterer produkterne på en professionel måde.
Rigtig mange butikker, tankstationer og lignende bruger display køleskabe til at øge købelysten hos kunderne, og faktum er bare, at det er noget, der virker. Jo flere varer, man kan sætte i et bedre lys, desto større omsætning vil man også få indenfor disse varekategorier - og det er bestemt investeringen værd, hvis man investerer i et display køleskab af høj kvalitet.
Lav kreative opsætninger, der inspirerer kunderne
Det er naturligvis ikke alle produkter, man kan gøre mere salgbare ved at smide i et køleskab, og derfor må man tænke i andre baner, hvis man sælger alt fra maling til cykler og kolonialvarer. Her kan man benytte sig af, at vi mennesker relaterer os til andre mennesker og situationer, som vi oplever til dagligt, og lave kreative opsætninger, der øger genkendelsen hos kunderne. Opsætninger behøver ikke koste alverden, og det mest effektive er faktisk, hvis opsætningen ikke virker alt for frembrusende - det er meget bedre at bruge få virkemidler til at få kunden til at relatere til produkterne.
Man kan bruge rigtig meget tid på at lave smukke og kreative opsætninger i sin butik, og selvom det kan virke som spild af tid, så er det noget, kunderne virkelig lægger mærke til på deres vej gennem butikken. Dette skaber alt andet end lige mere opmærksomhed omkring produkterne, og det skaber følgelig større omsætning til butikken.
Brug demoer til at vise produktets værdi
Et andet smart trick, man kan benytte sig af, hvis man ønsker større omsætning på et særligt produkt, er demoer. Med en fysisk demo i butikken kan man vise kunderne, hvordan produktet kan være med til at gøre deres liv lettere, eller man kan tilbyde smagsprøver, der gerne skulle lokke kunderne til impulskøb. Der er mange måder at lave demoer på, men uanset hvordan man går til opgaven, så genererer det en masse opmærksomhed om produktet, der samtidig leder til et større salg i perioden.
Mange folk er skeptiske omkring nye produkter, og der skal relativt meget til at få folk til at skifte de gamle valg ud med nye valg, når de står i butikken. Her kan demoer være en god hjælpende hånd i processen, da man får afmystificeret de nye produkter og gør dem meget mere salgbare for nye, potentielle kunder. Selvfølgelig kræver det lidt mandtimer at få lavet de nødvendige tiltag for at lave demo af et produkt, men det genererer en større omsætning, og det er noget, der virkelig rykker ved kundernes forbrug.
Ovenstående indhold er sponsoreret
Andet sponsoreret indhold
Seneste nyheder
Profiljobs
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter