SPONSORERET INDHOLD
Fuld knald på e-handlen i 2020
Det er snart i et helt år, at Danmark har været hårdt ramt af Covid-19. En sundhedsmæssig krise som har haft store konsekvenser for det danske erhvervsliv og tilhørende arbejdspladser. Store brancher har været lukket helt ned. Brancher som under normale omstændigheder kan tage æren for en stor del af de summer, der ender i statskassen.
Herunder hører naturligvis turistbranchen og restaurationsbranchen, som har været tæt påvirket af de løbende restriktioner, som regeringen har foretaget for at undgå et overbelastet sundhedsvæsen.
Midt i virvaret af restriktioner, hjælpepakker og vacciner er der dog særligt et lyspunkt, som er værd at bide mærke i. Den digitale verden er i den grad kommet til sin ret i løbet af det seneste år, og det gælder også for måden vi handler på.
Webshops landet over har formået at afværge krisen. Helt kynisk har mange webshops nærmest kunne udnytte landets fysiske nedlukning, og få konverteret et stort antal kunder fra at handle i fysiske butikker til at shoppe online.
BarLife – et konkret eksempel
Samme scenarie gør sig gældende for den nordjyske virksomhed BarLife. Til trods fra et næsten dødt bar – og restaurationsliv, så vækster de mere end nogensinde.
BarLife ligger placeret i Nørresundby lige nord for Aalborg, og de har specialiseret sig i at forhandle udstyr til barverdenen. Sortimentet er enormt stort og varierer med fra spiritus ril glas, og hvad der ellers findes derimellem.
Stifter og direktør for BarLife, Thomas Johansen, har selv en baggrund i restaurationsbranchen, og kender derfor til markedets potentiale samt behov.
På nuværende tidspunkt sælger BarLife udelukkende til de skandinaviske lande samt til det nordlige Tyskland. Men ambitionen er at ekspandere forretningen og vokse til at blive den førende forhandler af barudstyr i hele Nordeuropa.
Og med den fart webshoppen har haft på det seneste år, er det ikke urealistisk at det kan komme til at ske indenfor en overkommelig tid.
Så på trods af en verdensspændende pandemi, viser nordjysk stædighed og købmandskab sig fra sin bedste side, når det handler om at udnytte den situation, som vi befinder os i, til at udvikle sin forretning til nye højder.
BarLife lader sig i hvert fald ikke kue og arbejder fortsat målrettet mod de fremtidige ambitioner, som er den drivkraft der fører værket frem.
Samtidig er BarLife et godt eksempel på, hvordan kriser er med til at skubbe gang i nye revolutioner, hvor e-handlen og den digitale verden har været i førersædet under den nuværende Corona-krise.
Ovenstående indhold er sponsoreret
Andet sponsoreret indhold
Seneste nyheder
Profiljobs
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter