Yngre kunder giver Magasin fornyet succes
Tiden, hvor støvet langsomt lagde sig over Magasins parfumeafdeling er, ovre. Kæden viser nu rekordregnskab med flotte vækstrater, og optimismen blomstrer.
Det er ikke mere end 10 år siden, at det gik rigtig skidt for Magasin, men den negative spiral er for alvor vendt, og kæden af stormagasiner kan nu vise flotte vækstrater. Årets regnskab viser, at Magasin omsatte for 2,7 milliarder kroner. Salget er steget med 8 procent, og det skal ses i lyset af forrige års resultat, hvor salget steg med 7,7 procent.
Magasin lander derfor før skat på et overskud på 150 millioner kroner. Det er også en flot vækstrate på 23 procent i forhold til året før, hvor overskuddet lød på 122 millioner kroner.
- Vi har et højt kundefokus og investerer i at træne vores medarbejdere i at give en kompetent og imødekommende kundeservice. Der er også stor interesse for vores 'personlig shopper'-service, som vi har forbedret og udvidet til alle vores forretninger, forklarer økonomidirektør i Magasin, Peter Fabricius, i en pressemeddelelse.
Der skal ske noget
Magasin har også indset, at det ikke er nok at være stormagasin til fine damer i store pelse. Moderne kunder vil underholdes, når de køber ind.
- Det er en del af vores strategi at give kunderne lidt mere, end de forventer. Blandt andet har vi i det forgangne år fordoblet vores budget til in-store-events og afholder flere events end nogensinde. Det betyder, at vi inviterer vores kunder til alt fra konkurrencer og foredrag til eksklusive produktlanceringer, forklarer Peter Fabricius.
Han håber på, at Magasin kan fortsætte med at tiltrække yngre målgrupper, som er interesserede nye brands.
- Med over 2.000 brands henvender Magasin sig til kunder i alle aldre, men vi har et særligt fokus på brands med en yngre profil, hvor vi oplever tocifrede vækstrater, fastslår Peter Fabricius.
LÆS OGSÅ: Turnaround: Styrket Magasin løfter sløret for fremtidsplaner
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter