Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Hvordan skal detailhandlen tiltrække fremtidens medarbejdere?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Turnaround: Styrket Magasin løfter sløret for fremtidsplaner

Magasin i Rødovre er netop blevet renoveret for 40 millioner kroner
Foto: Pressefoto



Mandag den 28 september 2015 kl. 08:39 - Kilde: Finans - 0

Det kendte varehus har efter en historisk nedtur fået troen tilbage takket være salgsrekorder og vækst.

Det lysner i den grad for Magasin, som efter en række svære år med underskud nu kan glæde sig over overskud og tocifrede vækstrater.

Det skriver erhvervsmagasinet Finans.

Efter en turnaround har Magasin investeret store millionbeløb i sine varehuse i Lyngby, Odense, Aarhus og senest Rødovre, der åbnede for nylig efter en modernisering. Og ifølge økonomidirektør Peter Fabricius lurer det fashionable varehus efter nye lokationer som følge af ønske om ekspansion.

- Det er ingen hemmelighed, at vi tidligere har nævnt Vejle som en god lokation for et nyt Magasin, og måske det kommer til at ske. Også to-tre andre steder i landet har vi udset os – og så er det nok også det. Vi arbejder på det, men har ikke lavet konkrete aftaler endnu, siger Peter Fabricius til Finans.

LÆS OGSÅ: Magasins økonomidirektør: Succesrig omnichannel starter i ledelsen

Bedste regnskab nogensinde

I fjor slog Magasin-varehusene alle rekorder med deres bedste regnskab nogensinde. Omsætningen voksede med 7,7 procent til 2,6 milliarder kroner og overskuddet med 52 procent til 149 millioner kroner efter skat.

Finans har spurgt Magasins økonomidirektør om, hvorfor varehuset vælger at bruge tocifrede millionbeløb på at forskønne sine fysiske huse, når flere og flere vælger at shoppe på nettet.

- Fordi hverken nethandlen eller varehusene kan stå alene. Shopping er en oplevelsesøkonomi, der handler om andet end pris. Kunderne vil inspireres, overraskes og have den tryghed, som en fysisk butik giver, hvis de for eksempel skal bytte en vare eller indlevere en reklamation. Og samtidig vil de have den fleksibilitet og tilgængelighed, som netbutikken leverer, svarer Peter Fabricius.

LÆS OGSÅ: Magasin viser solid fremgang

Læs hele artiklen på Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD