Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Magasin viser solid fremgang

Foto: detailfolk.dk



Friday den 17 April 2015 kl. 05:20 af: Freja Thorbech

Magasin har fuld gang i den turnaround, som stormagasinet igangsatte for nogle år siden. For sjette halvår i træk oplever Magasin profitabel salgsfremgang.

Der bliver langet masser af varer over disken i Magasins stormagasiner rundt om i landet.

For sjette halvår i træk oplever Magasin en profitabel salgsfremgang af blandt andet modetøj og eksklusive mærkevarer, skriver stormagasinet i en pressemeddelelse.

Omsætningen er i første halvår af 2014/15 steget med 10 procent. Væksten er jævnt fordelt over alle forretningerne og kategorier, men Magasin har i særdeleshed taget markedsandele inden for kosmetik, sko og tasker, der har fået flere kvadratmetre og nye koncepter.

Ovenpå et blødende underskud på 74 millioner kroner i 2009/10 satte Magasin sat gang i en turnaroundproces, der sidste år kulminerede med det bedste resultat i stormagasinets historie på 149 millioner kroner.

LÆS OGSÅ: Magasin fremlægger rekordregnskab

Magasin oplyser ikke halvårsresultater, men stormagasinet fremhæver danskernes stigende optimisme, som en af årsagerne til salgsfremgangen.

- Kundernes mentalitet er markant ændret i forhold til under finanskrisen. Vi kan se, at events og oplevelser trækker kunderne til. Det er ikke længere kun tilbudsskilte og lavpris, som får danskerne ind i butikkerne, siger Peter Fabricius, der er økonomidirektør i Magasin.

Fokus både off- og online

Peter Fabricius understreger dog, at danskernes forbrugslyst stadig har brug for en hjælpende hånd.

Derfor har Magasin blandt andet loyalitetsprogram, der skal sikre dialog med kunderne. Samtidig arrangerer man oplevelser og events i butikkerne, ligesom onlinesalget også har fået et ekstra fokus.

- Kundernes adfærd er ændret i forhold til tidligere. Derfor er Magasin også en helt anden forretning end tidligere. Et højt serviceniveau, hvor vi møder kunderne i butikken, er en af konsekvenserne. Øget fokus på internetsalg er et andet. Desuden har vi brugt mange penge på at modernisere butikkerne – og det belønner kunderne, fastslår Peter Fabricius.

Magasin har samtidig ansat flere medarbejdere, der møder kunderne i butikkerne.

Emil Valentin Lemming Vett og Theodor Wilhelm Wessel lagde med åbningen af en lille butik i Århus i 1868 kimen til det Magasin, vi kender i dag. I 1870 åbnede Wessel & Vett deres første butik i København i det daværende Hotel du Nord på Kongens Nytorv i København. I dag er Magasin ejet af britiske Debenhams, der er Storbritanniens næststørste kæde af stormagasiner. Udover stormagasinet på Kongens Nytorv har Magasin fem stormagasiner rundt om i landet.

LÆS OGSÅ: Magasin løfter sløret for fremtidige placeringer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD