Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Magasin løfter sløret for fremtidige placeringer

De loyale kunder skal have langt flere fordele i fremtiden, slog Magasins adm. direktør, Peter King, i går fast til et arrangement i Tivoli.
Foto: detailfolk.dk



Friday den 25 October 2013 kl. 10:35 af: Freja Thorbech

Det 143 år gamle stormagasin forhandler konkret om to nye placeringer i Danmark og er samtidig interesseret i tre andre byer.

Der bliver forhandlet på livet løs i Aalborg og Vejle for tiden. 

Magasin har nemlig helt konkrete planer om at slå dørene op til nye stormagasiner i de to byer. Det løftede adm. direktør i Magasin, Peter King, sløret for til kåringen af Danmarks bedste shoppingcenter i går i Tivoli. 

Her fortalte den adm. direktør, at man er langt med planerne i Aalborg og Vejle. Samtidig fortalte han også, at det 143-årige stormagasin også er interesseret i at placere sig i Hillerød, Roskilde og Esbjerg. Her er man dog ikke igang med konkrete forhandlinger, slog Peter King fast fra scenen.

Det førende stormagasin i Skandinavien

- Vi vil være det førende stormagasin i Skandinavien, sagde Peter King fra scenen i Tivoli og slog fast, at Magasin skal være et "must" besøg i de seks byer, hvor man i dag har varehuse.

Stormagasinet følger en strategi om at blive "The house of the most loved brands". I den forbindelse satser man meget på loyalitet, fortalte Peter King de 150 fremmødte. I oktober var der 200.000, der brugte Magasins loyalitetskort eller Goodie Card, som man kalder det.

- De er vores fremtidige ambassadører og de skal have langt flere fordele i fremtiden, sagde den adm. direktør. 

Nethandlen er en mulighed

Han lagde også stor vægt på, at nettet er en spiller, man som detailhandler er nødt til at forholde sig til.

- Vi ser nettet som en mulighed, sagde Peter King og understregede, at kunderne ikke længere tænker i online og offline, men bare tænker Magasin.

- Derfor skal dna'et være det samme online og offline. Vi skal tilbyde de samme varer og den samme service, forklarede han.

Stormagasinet kigger også på muligheden for click & collect-løsninger, der kan få netkunderne ned i butikken efter de varer, de har bestilt.

- Så kan vi jo meget passende hjælpe dem med at købe noget andet, når de kommer ind, sagde Peter King med et stort smil og fremhævede, at det er en mulighed som rene nethandlere ikke har.

LÆS OGSÅ: Magasin præsenterer imponerende millionoverskud



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD