Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Virksomheder holder sig tilbage med at sælge på nettet





Friday den 8 September 2017 kl. 10:00 af: Kristian Holgersen

Antallet af danske virksomheder, der bruger nettet som salgskanal, stiger kun langsomt, viser nye tal fra Danmarks Statistik.

I efterhånden mange år har nettet været en oplagt salgskanal. Men det er langtfra alle danske virksomheder, som udnytter muligheden.

Samlet set sælger 30 procent af de danske virksomheder deres produkter på nettet eller gennem andre digitale kanaler, hvilket er en beskeden stigning på 1 procent i forhold til sidste år. Det viser tal fra Danmarks Statistik, som Dansk Industri Analyse har set nærmere på.

- Selv om fremgangen ikke er prangende, så er det positivt, at flere danske virksomheder ser muligheder i at sælge via digitale kanaler, siger Annette Falberg, branchedirektør i DI Handel, i en pressemeddelelse.

- Men langt flere virksomheder bør tage de digitale salgskanaler i brug allerede nu. Der går ikke længe førend det er et must, hvis man som virksomhed vil klare sig, fortsætter hun.

Det er specielt virksomheder inden for handel og transport, herunder branchegruppen engroshandel, der er langt fremme med digitalt salg, fremgår det af Danmarks Statistiks opgørelse over virksomhedernes it-anvendelse.

LÆS OGSÅ: Analyse: Disse varer køber danskerne på nettet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD