Udskældt Coop-kampagne virker bedst i provinsen
Øko-salget er steget mest i Dagli'Brugsen og Fakta efter lanceringen af Coops udskældte kampagne. Kæderne ligger hovedsageligt i provinsen.
På trods af massiv kritik af Coops nye øko-kampagne, ser det ud til, at forbrugerne har taget godt imod den. Salgstallene viser, at salget af økovarer især er steget i kæderne Fakta og Dagli’Brugsen, der hovedsageligt ligger i provinsen. Det skriver Politiken.
I de første 11 dage af kampagnen er salget steget med 24 procent i alle Coops butikker i forhold til samme periode sidste år. Det skal dog holdes op mod, at der generelt er en vækst i salget af økovarer. I september var den på 11 procent i forhold til september sidste år. Kampagnen startede i oktober, og har derfor løftet salget med 13 procentpoint, ud over den ventede stigning.
Vild stigning i Fakta
Fakta har solgt hele 40 procent flere økologiske varer i forhold til samme periode sidste år.
- Det er virkelig markant, og det indikerer, at økologien for alvor er ved at blive bredt ud til hele landet. Det er ikke længere et københavner- eller storbyfænomen, siger CSR-chef i Coop, Thomas Roland, og fortsætter:
- Vi ser det som forbrugernes kvittering på, at de ønsker færre sprøjtegiftrester. Vi ved, det er årsag nummer et til, at folk begynder at træffe et økologisk valg.
LÆS OGSÅ: Coop stopper annoncer i kontroversiel øko-kampagne
Læs hele artiklen på PolitikenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter