Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Coop stopper annoncer i kontroversiel øko-kampagne

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 10 October 2017 kl. 09:09 - Kilde: TV2

 

En ny annonce i Coops økologi-kampagne, der har mødt massive protester, er blevet sløjfet. Den er sparet væk, siger direktør.

Da Coop for nylig satte gang i en større økologi-kampagne, endte det med massive protester fra både brugsuddelere og landmænd.

Nu har dagligvarekoncernen valgt at sløjfe en annonce, der skulle have ramt medierne i denne uge. Det skriver flere medier - heriblandt TV2.

Årsagen er den store opmærksomhed kampagnen har fået fra organisationer som Bæredygtigt Landbrug og Landbrug og Fødevarer, forklarer Informationsdirektør i Coop, Jens Juul Nielsen, til TV2.

- Vi har fået så meget opmærksomhed i forbindelse med vores øktoberkampagne, at vi ikke følte, det var nødvendigt at bruge flere penge på at skabe yderligere opmærksomhed på den, og derfor har vi sparet den væk, siger han til tv-stationen og understreger, at den heftige kritik ikke ligger til grund for beslutningen.

Tager Samvirke ned fra hylderne

Kampagnen blev især mål for kritik efter et temanummer i medlemsbladet Samvirke, hvor en mand i kittel og gasmaske pryder forsiden. Det fik både landmænd og lokale brugsuddelere op af stolen.

Formanden for Landbrug & Fødevarer, Martin Merrild, har kaldt kampagnen “hysterisk” i et Facebookopslag, mens organisationen Bæredygtigt Landbrug har luftet tanken om en boykot af Coop.

Hos de enkelte brugsuddelere har bølgerne også gået højt flere steder. Ifølge Jydske Vestkysten har 26 Coop-butikker i Sønderjylland eksempelvis gået sammen og indrykket annoncer mod Coops kampagne.

I Ølgod endte de sidste eksemplarer af Samvirke i skraldespanden, fortæller uddeler Poul Eriksen til avisen.

- Det falder mange af vores kunder for brystet, at de bliver hængt ud som sprøjtesvin. Og nogle kunder truer med at boykotte vores butik, og så bliver jeg nødt til at reagere, siger han til Jydske Vestkysten.

LÆS OGSÅ: Coop-kampagne møder massive protester

Læs hele artiklen på TV2


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD