Coop stopper annoncer i kontroversiel øko-kampagne
En ny annonce i Coops økologi-kampagne, der har mødt massive protester, er blevet sløjfet. Den er sparet væk, siger direktør.
Da Coop for nylig satte gang i en større økologi-kampagne, endte det med massive protester fra både brugsuddelere og landmænd.
Nu har dagligvarekoncernen valgt at sløjfe en annonce, der skulle have ramt medierne i denne uge. Det skriver flere medier - heriblandt TV2.
Årsagen er den store opmærksomhed kampagnen har fået fra organisationer som Bæredygtigt Landbrug og Landbrug og Fødevarer, forklarer Informationsdirektør i Coop, Jens Juul Nielsen, til TV2.
- Vi har fået så meget opmærksomhed i forbindelse med vores øktoberkampagne, at vi ikke følte, det var nødvendigt at bruge flere penge på at skabe yderligere opmærksomhed på den, og derfor har vi sparet den væk, siger han til tv-stationen og understreger, at den heftige kritik ikke ligger til grund for beslutningen.
Tager Samvirke ned fra hylderne
Kampagnen blev især mål for kritik efter et temanummer i medlemsbladet Samvirke, hvor en mand i kittel og gasmaske pryder forsiden. Det fik både landmænd og lokale brugsuddelere op af stolen.
Formanden for Landbrug & Fødevarer, Martin Merrild, har kaldt kampagnen “hysterisk” i et Facebookopslag, mens organisationen Bæredygtigt Landbrug har luftet tanken om en boykot af Coop.
Hos de enkelte brugsuddelere har bølgerne også gået højt flere steder. Ifølge Jydske Vestkysten har 26 Coop-butikker i Sønderjylland eksempelvis gået sammen og indrykket annoncer mod Coops kampagne.
I Ølgod endte de sidste eksemplarer af Samvirke i skraldespanden, fortæller uddeler Poul Eriksen til avisen.
- Det falder mange af vores kunder for brystet, at de bliver hængt ud som sprøjtesvin. Og nogle kunder truer med at boykotte vores butik, og så bliver jeg nødt til at reagere, siger han til Jydske Vestkysten.
LÆS OGSÅ: Coop-kampagne møder massive protester
Læs hele artiklen på TV2Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter