Trendforsker: Shopping skal befries for ligegyldige øjeblikke
Fremtidens shopping-oplevelse skal enten være hurtig og effektiv eller langsom og meningsfyldt, vurderer trendforsker.
Mange detailhandlende kunne have fordel af at se på, hvor lang tid der går fra, at deres kunder kommer ind i butikken, til de køber noget. Det mener britiske Cate Trotter, som er ansvarlig for trend-forudsigelserne i konsulentfirmaet Insider Trends.
- Jeg starter altid med det enkle: En shopping-oplevelse er en række af øjeblikke, og man bliver nødt til at se på, hvilke øjeblikke der tilfører værdi, og hvilke der ikke gør. Især skal de fysiske butikkers shopping-oplevelse fratages alt, der ikke tilfører værdi, som at skulle lede efter produktet, eller gå rundt med en kurv, eller vente i kø, siger hun til mediet Retal Detail.
Hurtigt og langsomt
Hun understreger derfor, at detailhandlere har to muligheder. Enten kan man gøre shopping-processen hurtigere eller langsommere.
- Man kan fokusere på nydelse, berigelse og langsomme erfaringer, eller man kan forsøge at gøre de hurtigere elementer så hurtige og bekvemme som muligt. Bare vær helt klar over, hvad du lover, forklarer Cate Trotter.
Det er ofte den samme kunde, som både vil have den hurtige og den langsomme oplevelse. De vil bare have oplevelsen på forskellige tidspunkter. Derfor vurderer Cate Trotter også, at de smarteste brands tilbyder begge muligheder.
- En ny Starbucks i London gør allerede det: Den har siddeområder med tjenere, og en bar hvor folk kan hente deres bestilling og betale for den gennem en app.
LÆS OGSÅ: Ny bog om trends og innovative detailkoncepter
Læs hele artiklen på Retail DetailFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter