Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Trendforsker: Shopping skal befries for ligegyldige øjeblikke

Foto: Københavns Lufthavn



Monday den 27 March 2017 kl. 08:46 - Kilde: Retail Detail

Fremtidens shopping-oplevelse skal enten være hurtig og effektiv eller langsom og meningsfyldt, vurderer trendforsker.

Mange detailhandlende kunne have fordel af at se på, hvor lang tid der går fra, at deres kunder kommer ind i butikken, til de køber noget. Det mener britiske Cate Trotter, som er ansvarlig for trend-forudsigelserne i konsulentfirmaet Insider Trends.

- Jeg starter altid med det enkle: En shopping-oplevelse er en række af øjeblikke, og man bliver nødt til at se på, hvilke øjeblikke der tilfører værdi, og hvilke der ikke gør. Især skal de fysiske butikkers shopping-oplevelse fratages alt, der ikke tilfører værdi, som at skulle lede efter produktet, eller gå rundt med en kurv, eller vente i kø, siger hun til mediet Retal Detail. 

Hurtigt og langsomt

Hun understreger derfor, at detailhandlere har to muligheder. Enten kan man gøre shopping-processen hurtigere eller langsommere. 

- Man kan fokusere på nydelse, berigelse og langsomme erfaringer, eller man kan forsøge at gøre de hurtigere elementer så hurtige og bekvemme som muligt. Bare vær helt klar over, hvad du lover, forklarer Cate Trotter.

Det er ofte den samme kunde, som både vil have den hurtige og den langsomme oplevelse. De vil bare have oplevelsen på forskellige tidspunkter. Derfor vurderer Cate Trotter også, at de smarteste brands tilbyder begge muligheder.

- En ny Starbucks i London gør allerede det: Den har siddeområder med tjenere, og en bar hvor folk kan hente deres bestilling og betale for den gennem en app.

LÆS OGSÅ: Ny bog om trends og innovative detailkoncepter

Læs hele artiklen på Retail Detail


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD