Topchef om offensiv strategi: Det handler om at være stor
Hermann Haraldsson, topchef i Boozt.com, er klar til at gå på opkøbsjagt for millioner. Kapitalen skal komme fra en børsnotering i København.
Modeplatformen Boozt har en målsætning om at dominere markedet i Norden. En børsnotering i København skal give de nødvendige muskler.
De danske bånd bliver yderligere styrket i modeplatformen Boozt.com, som netop har fremlagt planer om at blive noteret på fondsbørsen i København.
- Vi betragter os selv som et Øresund-firma, og derfor føler vi, det er naturligt at være børsnoteret i både Sverige og Danmark, siger den adm. direktør for Boozt.com, Hermann Haraldsson, i en pressemeddelelse.
En børsnotering i København skal skabe lettere adgang til kapital og udbrede kendskabet til Boozt-aktien blandt investorer i Norden,.
Boozt.com vil udstede aktier for 645 millioner danske kroner på Nasdaq i København. Det skal frigive midler til opkøb af virksomheder inden boligtilbehør, modetøj og sko, fortæller Hermann Haraldsson til Børsen.
- Det er en meget stor offensiv. Vi vil være den dominerende spiller i Norden og den største inden for vores felt, og vi kan se, at det handler om at være stor, siger direktøren til avisen.
- Hvis vi skal konkurrere med de globale spillere som Amazon, skal vi have en størrelse, hvor vi er den regionale markedsleder, siger Hermann Haraldsson.
Udvider sortimentet
I sidste uge kunne modeplatformen Boozt.com præsentere et stor satsning på boligtilbehør som lamper, tæpper og puder.
Ifølge Hermann Haraldsson er der ikke tale om en lille tilføjelse. Tværtimod. Udvidelsen af sortimentet er et vigtigt skridt på vejen til at skabe oplevelsen af et stormagasin på nettet.
- Vi har høje ambitioner for boligtilbehøret, og vi forventer, at det bliver en af de største kategorier på hele Boozt.com i løbet af de næste fem år, sagde direktøren i en pressemeddelelse.
- Vi er en stærk partner for boligbrands, fordi vi kan give dem adgang til vores to millioner nordiske kunder, siger Hermann Haraldsson.
I 2019 omsatte hele Boozt.com-koncernen for 3,4 milliarder svenske kroner - og kunne i sommer opjustere forventningerne til det nuværende regnskabsår.
LÆS OGSÅ: Topchef om markant nybrud i Boozt: - Vi har høje ambitioner
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter