Topchef om markant nybrud i Boozt: - Vi har høje ambitioner
Hermann Haraldsson, den danske topchef i Boozt, forventer, at boligtilbehør bliver et stort tilløbsstykke i de kommende år. Foto: PR.
Modeplatformen Boozt.com indledder en massiv satsning uden for sit normale sortiment. Det skal blive en af de bedst sælgende kategorier.
Hvert år sælger modeplatformen Boozt.com tøj og skønhedsprodukter for milliarder af kroner.
Men nu bliver sortimentet for første gang udvidet med boligtilbehør som lamper, tæpper og puder. Modeplatformen regner med at have indgået aftaler med i alt 200 brands inden årets fjerde kvartal er gået.
Ifølge topchefen - Hermann Haraldsson - er der ikke tale om en lille tilføjelse. Tværtimod. Målet på sigt er at blive førende på boligtilbehør i hele Norden.
- Vi har høje ambitioner for boligtilbehøret, og vi forventer, at det bliver en af de største kategorier på hele Boozt.com i løbet af de næste fem år, siger han i en pressemeddelelse.
- Vi er en stærk partner for boligbrands, fordi vi kan give dem adgang til vores to millioner nordiske kunder, siger Hermann Haraldsson.
Som et stormagasin
For Boozt.com er udvidelsen af sortimentet desuden et vigtigt skridt på vejen til at skabe oplevelsen af et stormagasin på nettet, mener topchefen.
- Det kommer til at styrke oplevelsen for kunderne, som gennem de senere år i stigende grad er begyndt at købe varer fra de dele af vores sortimentet, børn, sport og skønhedsprodukter, der ligger uden for kerneområdet mode, siger Hermann Haraldsson.
Udvalget af boligtilbehør kommer til at fokusere på nordiske brands fra mellemklassen og premium brands, skriver Boozt.com i pressemeddelelsen.
I 2019 omsatte hele Boozt.com-koncernen for 3,4 milliarder svenske kroner - og kunne i sommer opjustere forventningerne til det nuværende regnskabsår.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter