Boozt øger salget i et “udfordrende marked”
FAKTA
Omsætning (mio. svenske kr.)
2019: 3,424.9
2018: 2,784.0
2017: 2,016.4
Primær drift (mio. svensk kr.)
2019: 91.8
2018: 68.1
2017: -69.8
Årets resultat (mio. svenske kr.)
2019: 54.8
2018: 42.6
2017: -12.6
Kilde: Boozt AB, Full year report, January 1 – December 31 2019
En beslutning om at blokere 9.000 kunder har kostet en smule på toplinjen - men ikke nok til at holde den markante vækst på afstand.
I løbet af 2019 har modeportalen Boozt.com formået at nå en omsætning på 3,4 milliarder svenske kroner - en markant fremgang i forhold til året før.
- I et udfordrende marked har vi formået at styrke toplinjen med 18 procent i fjerde kvartal og 23 procent for hele året, siger en tilfreds Hermann Haraldsson, som er administrerende direktør for den dansk-svenske modevirksomhed.
En beslutning om at blokere 9.000 kunder, fordi de havde returneret en meget stor del af deres ordrer, endte desuden med at lægge en dæmper på salgsvæksten, mens målinger af kundeloyaliteten også blev påvirket i negativ retning. Alligevel fortryder direktøren ingenting.
- Samlet set har det været meget positivt for virksomheden, og vi er stolte over, at vi har gjort en indsats for at skabe en mere ansvarlig branche, siger Hermann Haraldsson.
I 2020 regner Boozt.com med en vækst i omsætningen på 15-20 procent.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter