Topchef i Elgiganten afviser historie om ufine tricks
En række kunder er utilfredse med Elgiganten, fremgår det af DR-programmet Kontant i aften. Topchefen har en forklaring.
Varehuse i Elgiganten har gentagne gange ikke kunnet levere de varer, som kunderne ellers havde købt på forhånd gennem løsningen klik & hent.
Det skriver DR, som onsdag aften tager sagen op i programmet Kontant.
En tidligere medarbejder fortæller, at klik & hent skal lokke folk til varehusene med gode tilbud, så personalet kan lokke med mersalg. Fejler den strategi, “så kan det være, at varen ikke er på lager.” Ifølge den anonyme eks-medarbejder er man “ligeglad med kundens behov.”
De beskyldninger afviser topchefen for Elgiganten, Peder Stedal.
- Vi instruerer ikke i at bruge kneb. Vi uddanner vores medarbejdere og bruger millioner af kroner på det, og det vigtigste for os er, at vores kunder har en god oplevelse, og det kan vi se, at de har, siger han til DR.
Har sagt undskyld
På det seneste har Elgiganten rent faktisk erkendt, at der har været en bølge af utilfredse kunder. Det skyldes en stor udskiftning af it-systemerne.
Sagerne fik Elgiganten til at komme med en direkte undskyld til de ramte kunder i en pressemeddelelse udsendt i september.
Det nye it-system skal med tiden forbedre servicen, men:
- Desværre har implementeringen af systemet midt i en coronakrise, hvor vi har haft ekstra travlt, medført det modsatte i for lang tid, skrev Elgiganten.
- Vi har fået henvendelser fra kunder, der ikke fik den service, de havde forventet - og som vi både havde lovet og hele tiden kræver af os selv. Det vil vi gerne sige undskyld for, fortsatte kæden.
LÆS OGSÅ: Topchefen i Elgiganten forventer vækst trods hård konkurrence
Læs hele artiklen på DRFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter