Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Elgiganten jubler over sjette salgsrekord i træk

Foto: Joakim Mangen/Elkjøp



Tuesday den 29 September 2020 kl. 12:02 - Kilde: Børsen

Hård konkurrence har ikke forhindret Elgiganten i at lande den største omsætning nogensinde. Men indtjeningen er svær at forbedre.

For sjette år i træk kan Elgiganten bogføre en rekordstor omsætning.

Det skriver Børsen, som har fået adgang til regnskabsåret 2019/20, hvor toplinjen rammer 6,4 milliarder kroner. I forhold til sidste år er der tale om en forbedring på 151 millioner.

Men indtjeningen halter en smule efter. Driftsresultatet lander på 165 millioner kroner, og det er mindre end tidligere. Det skyldes hård konkurrence, vurderer topchef Peder Stedal.

- Vi kan jo se, at fordi priserne er faldet enormt meget de seneste år, så skal vi også bare sælge mere for at opretholde den samme omsætning og indtjening, siger han til Børsen.

Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt på 38 varehuse og en af landets største netbutikker.

Svær udskiftning af it-systemer

Årsregnskabet falder på et tidspunkt, hvor Elgiganten er ved at gennemføre en enorm udskiftning af it-systemerne, som er blevet kaldt “den største it-investering i Elgigantens historie.”

Til Børsen siger Peder Stedal, at der er tale om en samlet investering på omkring 400 millioner kroner.

Men startvanskeligheder og børnesygdomme har skabt en bølge af utilfredse kunder, som eksempelvis oplever lang leveringstid eller kører forgæves på grund af lagerfejl i varehusene.

- Desværre har implementeringen af systemet midt i en coronakrise, hvor vi har haft ekstra travlt, medført det modsatte (af hurtig og effektiv service, red) i for lang tid, har Elgiganten forklaret i en pressemeddelelse.

- Vi har fået henvendelser fra kunder, der ikke fik den service, de havde forventet - og som vi både havde lovet og hele tiden kræver af os selv. Det vil vi gerne sige undskyld for, fortsatte kæden.

LÆS OGSÅ: Elgiganten siger undskyld efter bølge af utilfredse kunder

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD