Elgiganten siger undskyld efter bølge af utilfredse kunder
Peder Stedal, topchef i Elgiganten. Han forklarer situationen med en svær implemtering af nye it-systemer i et brev direkte til kunderne.
Den største it-investering i Elgigantens historie volder så meget besvær, at kunderne nu har fået en undskyldning fra topchefen selv.
I foråret begyndte Elgiganten en større udskiftning it-systemerne.
Men startvanskeligheder og børnesygdomme har skabt en bølge af utilfredse kunder, som eksempelvis oplever lang leveringstid eller kører forgæves på grund af lagerfejl i varehusene.
Det har fået Elgiganten til at sige undskyld i en pressemeddelelse, mens topchef Peder Stedel forklarer situationen i en besked direkte til kunderne.
- Vi har i de senere år erfaret at vores it-systemer ikke var gode nok til at bringe os til det niveau, som vi ønsker at kunne tilbyde til dig som kunde, lyder det fra Peder Stedal om baggrunden for det, som bliver kaldt “den største it-investering i Elgigantens historie.”
Men indtil videre har de nye systemer ikke ført til nemmere og hurtigere service. Tværtimod.
- Desværre har implementeringen af systemet midt i en coronakrise, hvor vi har haft ekstra travlt, medført det modsatte i for lang tid, skriver Elgiganten i en pressemeddelelse.
- Vi har fået henvendelser fra kunder, der ikke fik den service, de havde forventet - og som vi både havde lovet og hele tiden kræver af os selv. Det vil vi gerne sige undskyld for, fortsætter kæden.
Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt på 38 varehuse og en af landets største netbutikker.
I regnskabsåret 2018/19 omsatte den danske del af Elgiganten for i alt 6,2 milliarder danske kroner. Aktiviteterne indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2018/19 omsatte for 38,3 milliarder norske kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter