Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Topchefen i Elgiganten forventer vækst trods hård konkurrence

Foto: Elgiganten



Elgiganten A/S

Nettoomsætning
2019/20: 6.353.674 (TDKK)
2018/19: 6.202.129
2017/18: 6.147.322

Driftsresultat
2019/20: 164.576 (TDKK)
2018/19: 157.004
2017/18: 164.885

Årets resultat
2019/20: 91.708 (TDKK)
2018/19: 89.122
2017/18: 99.542

Kilde: Elgiganten A/S, Årsrapport for 2019/20 (regnskabsår 1/5 - 30/4)

Wednesday den 30 September 2020 kl. 07:09 af: Kristian Holgersen

Konkurrencen bliver skærpet fra flere fronter, lyder vurderingen fra Elgigantens topchef. Men han forventer alligevel fremgang.

Da Elgiganten kunne gøre status over regnskabsåret 2019/20, havde topchef Peder Stedal god grund til at være tilfreds.

Den landsdækkende elektronikkæde havde nemlig sat rekord for omsætningen, mens bundlinjen viste et fornuftigt plus.

Ifølge Peder Stedal skulle den positive udvikling meget gerne fortsætte i de kommende år, selvom der efterhånden er mange om budet i branchen. Det gælder ikke kun rivalen Power.

- Vi forventer, at konkurrencen intensiveres, siger han i en pressemeddelelse og fortsætter:

- Det sker som følge af den globale digitale udvikling, og flere aktører i de større danske byer. Vi forventer imidlertid også at fortsætte med at løfte vores top- og bundlinje. Det skal ske dels fra de eksisterende butikker, relokationer, nyetableringer samt ved udbygning af erhvervs- og onlineforretningen.

En god kundeoplevelse på tværs af salgskanalerne kommer til at være helt central i Elgigantens strategi.

- I efteråret lancerede vi vores kundeklub, og vi har haft en meget flot udvikling i antallet af medlemmer. Ved at tilbyde værdi igennem kundeklubben ser vi muligheder for at knytte os tættere til vores kunder ikke bare igennem besøg og rådgivning på net eller i butik, men løbende, siger Peder Stedal.

- Med nye services skal vi gøre det så enkelt som muligt, hvad enten det drejer sig om at købe, levere, installere, reparere, genanvende eller andet, som kunden har behov for eller ønsker hjælp til, siger han.

LÆS OGSÅ: Elgiganten siger undskyld efter bølge af utilfredse kunder



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD