Top 10: Det læste detailfolk i september
Historien om et kønsdiskriminerende og 'sygt' reklamekatalog fra Ilva, Lidls elevuddannelse med tilhørende prisoverrækkelse og otte gode råd om detailoverlevelse, var nogle af de artikler, der især vakte detailfolks interesse i september.
Her kan du se de ti historier, som har været mest læst på detailfolk.dk den sidste måned.
Klik på overskriften for at læse artiklen:
1. Ilva møder reklamekritik i Sverige
En reklame i det seneste Ilva-katalog har bragt sindene i kog i Sverige. Ilvas varehuschef kalder selv reklamen for "syg".
2. Supermarkedskæde vil motivere medarbejdere med pris
For to år siden startede Lidl en elevuddannelse, og kæden har netop uddelt en pris til årets elev. Supermarkedskæden Lidl har netop uddelt en pris til årets elev. Med prisen ønsker kæden at motivere medarbejderne til at yde en indsats.
3. 28 af 42 detailbrancher oplever tilbagegang i 2012
Opgørelsen over de første syv måneder af 2012 byder på udfordringer for store dele af detailbranchen. Læs her, hvilke brancher der har størst tilbagegang.
4. 8 gode råd til detail-overlevelse
Læs her, hvilke tiltag og overvejelser du kan gøre for at få din virksomhed igennem krisen.
5. HK vil hjælpe fyrede i Coop videre i job
HK Handel vil gennemgå samtlige af Coops 173 fyringer i et forsøg på at hjælpe medlemmerne videre i job. Ledighedskøen er allerede lang, og HK Handel vil nu forsøge at sikre, at den ikke bliver endnu længere efter tirsdagens 173 afskedigelser i Coop.
6. Ny topchef varsler åbning af 35 nye butikker
En stor dansk møbelkæde har fået ny topchef, der skal stå i spidsen for åbningen af 35 nye butikker. Der står butiksåbninger på programmet for den nye topchef i BoConcept.
7. Supermarked indleder samarbejde med kaffe-gigant
En verdenskendt kaffekæde rykker ind i et dansk supermarked. Der er godt nyt på vej til de kaffetrængende danskere, der har svært ved at undvære koffeinen, når de handler.
8. Supermarkedskæde forstærker satsning på nettet
Coop forstærker nu sin satsning på irmatorvet.dk. Ambitionen er at blive førende inden for online dagligvarehandel. Coop har ambition om, at Irmatorvet.dk skal være den største spiller inden for online dagligvarehandel i Danmark.
9. Læs om fremtidens trends i detailbranchen
En ny rapport har på baggrund af en rundspørge blandt europæiske detailhandlere givet et bud på kommende trends i detailbranchen. Mobilhandel og brug af kundedata er noget, der i den grad vil vinde indpas i fremtidens detailhandel.
10. Se kædernes nye åbningstider her
Fra 1. oktober er der stort set frit slag om åbningstiderne for danske butikker. Her kan du se dagligvarebutikkernes nye åbningstider.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter