8 gode råd til detail-overlevelse
Læs her, hvilke tiltag og overvejelser du kan gøre for at få din virksomhed igennem krisen.
Det er i den grad op ad bakke for detailbranchen i disse krisetider, det vidner en ny analyse af detailbranchen fra det Statsautoriseret revisionsaktieselskab BDO om. Den trængte branche kæmper blandt andet mod stigende fødevarepriser og e-handel, og det kan resultere i lav omsætning og butiksdød.
Men på baggrund af undersøgelsen har BDO nu givet 8 anbefalinger til detailbranchen, som kan være med til at hjælpe dem igennem krisen. Læs de 8 gode råd her:
1 . Optimal bemanding
Sørg for den optimale bemanding . Der skal hverken være for få ansatte, så det går ud over servicen, eller
for mange . Det skader indtjeningen .
2 . Foretag de nødvendige investeringer
Der skal foretages investeringer i optimering af forretningen, også selvom finansieringen er presset . En
manglende investering kan være årsagen til en senere lukning .
3 . Tilstrækkelig finansiering
Få ro til de gode indkøb ved at have finansieringen på plads . Et godt samarbejde med dine kreditgivere er vigtigt og giver mulighederne for de rigtige indkøb og
dermed de gode handler .
4 . Internethandel
Vurder mulighederne for internethandel i kombination med den fysiske forretning .
5 . Vurder lageret
Lageret skal være omsætteligt og lønsomt . Ved god indkøbs- og lagerstyring er der mange penge at tjene .Vi anbefaler, at du fokuserer på nogle få punkter, som
6 . Udskift varegrupper
Varegrupper, der ikke omsætter nok, skal udskiftes med nye og mere rentable varegrupper . Vær kritisk
over for dit sortiment og vurder jævnligt, om der skal ske udskiftninger .
7 . Den gode købmand
Den gode købmand må ikke være bleg for at lave en god handel, når der er mulighed for det . Alle priser
skal ikke ganges op med den samme faktor . Særlig gode varer skal prissættes individuelt .
8 . Tænk nyt og i nye ideer
Verden er i konstant forandring, og det samme er vores indkøbsmønstre . Tænk derfor nyt og anderledes
og gøre ikke blot, som du altid har gjort .
BDO understreger dog, at det vigtigste er, at man som virksomhed blot tager fat på nogle af punkterne og sørger for at få dem gennemført.
Kilde: BDO
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter