Tilbudsmails vinder frem hos danskerne
En ny analyse fra Deloitte viser, at tilbudsmails er blevet en accepteret del af mange danskeres mailbox.
Det er både dyrt og dårligt for miljøet at sende ugentlige tilbudsaviser ud til danskerne. Men det er måske også en praksis, der snart kan droppes helt, for danskerne er ikke uvant med at modtage tilbudsmails i deres indbakke. Det viser en ny undersøgelse fra Deloitte ifølge mediet Bureaubiz.
Deloitte er kommet frem til, at den gennemsnitlige forbruger er gået med til at modtage tilbud og nyhedsbreve om produkter fra 10 forskellige virksomheder.
- Tilbuds- og nyhedsmails har i flere år været i hastig vækst som den foretrukne markedsføringskanal. For forbrugerne er det en let måde at holde sig ajour med produkter, man holder af. For virksomhederne er det en hurtig og billig adgang til de mest købevillige kunder, siger forbrugerekspert i Deloitte Peter Mølkjær til Bureaubiz.
Analysen viser dog også, at de unge ikke er så villige til at modtage tilbudsmails. De unge under 30 år har i gennemsnit sagt ja til 9 tilbuds- og nyhedsmails, mens gennemsnittet for de 40-49-årige er på 12 mails.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter