Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"5 råd der skaber tillid og salg i e-handel"

- Thomas Bogh, Bonzer
Læs bloggen her

COOP: Tilbudsaviserne er på vej ud

Foto: detailfolk.dk



Mandag den 29 august 2016 kl. 07:40 af: Kristian Holgersen - 0

Tiden er ved at løbe fra de fysiske tilbudsaviser, lyder det fra Coop, som nu vil satse endnu mere på digitale løsninger.

Snart kan det være slut med at sidde og bladre i trykte tilbudsaviser fra en række danske dagligvarekæder. I de kommende år vil Coop nemlig sætte sætte tryk på digitaliseringen. Det fremgår af detailvirksomhedens nye 2017-satsning, som allerede har skabt store forandringer i organisationen.

Helt konkret skal kontakten til kunderne i højere grad foregå gennem apps til mobiltelefonen og med nye betalingsformer ude i butikkerne. Målet er at komme tættere på hver enkelt kunde og samtidig følge med udviklingen, så Coops butikker ikke vil blive anset som oldnordiske.

- Der er tale om at udvikle organisationen, så vi bedre kan leve op til forbrugernes krav i fremtiden, siger Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop, i en pressemeddelse.

Han spår, at udviklingen med tiden vil tage livet af de trykte tilbudsaviser.

- Vi tror, at de vil have mindre papir, men mere smarte løsninger til kommunikation, betaling mv. via deres smartphones. Med den nye organisation gør vi Coop klar til fremtiden,” udtaler han.

Tilbudsaviser overlever på trods

De fysiske tilbudsaviser har i flere år haft det svært. En af årsagerne er muligeden for helt at takke nej tak til at få reklamer tilsendt. Det udnytter et stigende antal danskere sig af.

- Vi ser jo en generel tendens til, at folk bliver mere og mere lede ved reklamer, og den tendens er der fortsat. Man bliver træt af bombardementet, sagde ekstern lektor på Copenhagen Business School, Per Østergaard Jacobsen, til Detailfolk tilbage i 2014.

Alligevel har tilbudsavisene vist sig at være sejlivede. Tidligere har både Fakta, Irma og Super Brugsen droppet tryksagerne på forsøgsbasis, men hver gang med samme resultat: De traditionelle tilbudsaviser vendte tilbage igen.

LÆS OGSÅ: 



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD