COOP: Tilbudsaviserne er på vej ud
Tiden er ved at løbe fra de fysiske tilbudsaviser, lyder det fra Coop, som nu vil satse endnu mere på digitale løsninger.
Snart kan det være slut med at sidde og bladre i trykte tilbudsaviser fra en række danske dagligvarekæder. I de kommende år vil Coop nemlig sætte sætte tryk på digitaliseringen. Det fremgår af detailvirksomhedens nye 2017-satsning, som allerede har skabt store forandringer i organisationen.
Helt konkret skal kontakten til kunderne i højere grad foregå gennem apps til mobiltelefonen og med nye betalingsformer ude i butikkerne. Målet er at komme tættere på hver enkelt kunde og samtidig følge med udviklingen, så Coops butikker ikke vil blive anset som oldnordiske.
- Der er tale om at udvikle organisationen, så vi bedre kan leve op til forbrugernes krav i fremtiden, siger Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop, i en pressemeddelse.
Han spår, at udviklingen med tiden vil tage livet af de trykte tilbudsaviser.
- Vi tror, at de vil have mindre papir, men mere smarte løsninger til kommunikation, betaling mv. via deres smartphones. Med den nye organisation gør vi Coop klar til fremtiden,” udtaler han.
Tilbudsaviser overlever på trods
De fysiske tilbudsaviser har i flere år haft det svært. En af årsagerne er muligeden for helt at takke nej tak til at få reklamer tilsendt. Det udnytter et stigende antal danskere sig af.
- Vi ser jo en generel tendens til, at folk bliver mere og mere lede ved reklamer, og den tendens er der fortsat. Man bliver træt af bombardementet, sagde ekstern lektor på Copenhagen Business School, Per Østergaard Jacobsen, til Detailfolk tilbage i 2014.
Alligevel har tilbudsavisene vist sig at være sejlivede. Tidligere har både Fakta, Irma og Super Brugsen droppet tryksagerne på forsøgsbasis, men hver gang med samme resultat: De traditionelle tilbudsaviser vendte tilbage igen.
LÆS OGSÅ:
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter