Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Dansk tilbudsapp har store ekspansionsplaner

Det er iværksætterne Christian Birch og Morten Bo, der står bag tilbudsapp'en Shopgun, det tidligere eTilbudsavis.
Foto: eTilbudsavis



Thursday den 25 June 2015 kl. 10:46 af: Freja Thorbech

En dansk app med 600.000 brugere har nu store planer om at udbrede sit koncept til flere steder i verden. Et navneskift har dog været nødvendigt, fortæller en af stifterne.

Det er ikke længere kun de danske butikker, der skal have mulighed for at kommunikere deres tilbud til forbrugerne gennem en samlet app. 

Den danske app eTilbudsavis satser nu på at komme ud over de danske grænser.

Første stop bliver Sverige eller Norge, fortæller medstifter Christian Birch på en telefon fra Norge, hvor han netop nu er ovre for at undersøge markedet.

- Nordmændene minder på mange punkter om danskerne. Det gør de også i forhold til tilbudsaviser, så selvom man siger, at Norge er et meget rigt land, så er der faktisk stadig store mængder tilbudsaviser. Markedet ligner også i størrelsesorden Danmark, så vi ser et ret stort potentiale i at gå ud her til at starte med, siger Christian Birch til detailfolk.dk.

Samme tendenser gør sig gældende i Sverige, og Christian Birch er derfor endnu ikke sikker på, om det bliver Norge eller Sverige, der bliver det første land uden for Danmark. Sikkert er det dog, at eTilbudsavis går ud på begge markeder i løbet af sommeren.

Norden som en test

Ambitionerne hos eTilbudsavis er store og begrænser sig ikke til de nordiske naboer. 

- Hele norden er vores testmarked. Danmark har været det marked, hvor vi har bygget det hele op og fået app'en til at spille, men Norden bliver det sted, hvor vi tester, om vi kan fungere i to eller tre lande på samme tid. Når det er bevist, ruller vi kraftigt ud, siger Christian Birch og nævner både Tyskland, Frankrig og USA som potentielle nye markeder.

Har skiftet navn

eTilbudsavis samler de trykte tilbudsaviser i en digital udgave, der gør det muligt at søge efter, hvilke butikker i nærheden, der har relevante tilbud. Tidligere har det især været de store danske detailkæder, der har været domineredende på app'en, der dog for nyligt har åbnet op for, at de selstændige butikker også kan være med.

LÆS OGSÅ: App giver små butikker digital taletid 

Men før det overhovedet bliver aktuelt at gå ud på flere markeder med konceptet, var det nødvendigt med et nyt navn, mente holdet bag.

- Vi kigget længe efter et globalt navn, som vi kan bruge overalt i verden. Valget faldet på Shopgun, fordi det er et catchy, globalt navn, der indikere lidt, hvad det er, vi beskæftiger os med, siger Christian Birch, der fortæller, at navnet kom til ham i en drøm en tidlig morgenstund.

Desværre havde et svensk startup-firma allerde registreret varemærket og sikret sig domænenavnet, men firmaet havde dog ikke den store succes med den app, de havde udviklet, og derfor kunne eTilbudsavis godt købe navnet.

- Det er det navn, vi vil bruge fremadrettet, fortæller Christian Birch til detailfolk.dk.

Christian Birch og Morten Bo stiftede eTilbudsavis i 2009. I dag har app'en 600.000 månedlige brugere. Ejerkredsen tæller blandt andet Karsten Ree Holding, som stod bag DBA (Den Blå Avis).



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD