Ny tilbudsapp skal give detailhandlen nye muligheder
Detailbranchen får nye taktiske muligheder, når tilbudsavisen kan sendes ud på tværs af kanaler, mener man hos FK Distribution, der er på banen med en ny app.
Fremtiden ligger i mikset mellem trykte og digitale tilbudsaviser.
Det mener man hos distributionsvirksomheden FK Distribution, der med en ny app giver forbrugerne mulighed for at læse tilbudsaviser på telefon eller tablet.
- Ligesom alt andet går tilbudslæsning nu også på tværs af kanaler, siger Lasse Ingemann Brodt, der er salgsdirektør i FK Distribution, til detailfolk.dk.
Han mener, at firmaets kunder i detailhandlen kan udnytte den taktiske mulighed, der ligger i mikset mellem digitale og trykte tilbudsaviser.
- En tilbudsavis har en lang produktionstid, hvorimod man kan rykke langt hurtigere digitalt og etablere en indsats på ti minutter eller mindre, forklarer han.
Tilbudsavisen er ikke død
Hvad angår de fysiske tilbudsaviser har FK Distribution tidligere lanceret muligheden Nej Tak+, der giver forbrugerne mulighed for skræddersy bunken af reklamer, der lander i postkassen. Og Lasse Ingemann Brodt mener da heller ikke, at den trykte tilbudsavis er død.
- Den trykte tilbudsavis er stærk og sund. Den virker rigtig godt, siger han og understreger, at både den trykte og digitale tilbudsavis sikrer, at kunderne kommer ned i butikkerne efter de gode tilbud.
- Forhåbentlig betyder mikset mellem det digitale og det fysiske, at vores kunder får mere effekt ud af deres kampagner. Vi tror på, at vi kan skabe en rigtig stærk cocktail her, som vores kunder kommer til at efterspørge, fordi den trækker kunder i butikken, siger han.
FK Distribution er ikke den eneste spiller på markedet, der tilbyder en digital tilbudsordning. Tidligere har vi her på detailfolk.dk skrevet om eTilbudsavis, der for nyligt lancerede en digital mulighed for at sige 'ja tak' til reklamer på mobilen på trods af et 'nej tak'-skilt på postkassen.
LÆS OGSÅ: Ny digital reklame-ordning ser dagens lys
Lasse Ingemann Brodt anerkender, at der er mange ligheder mellem de to ordninger, men for FK Distribution er ambitionen klar.
- Vi har en ambition om at være størst på de markeder, hvor vi befinder os - også på de digitale tilbudsmedier. Det betyder selvfølgelig også, at vi vil udvikle og forbedre eksisterende platforme, ligesom vi vil udvikle nye løsninger, siger han til detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Ekspert: Flere 'nej takkere' kan tvinge detailhandlen til nytænkning
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter