Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ny tilbudsapp skal give detailhandlen nye muligheder

Hos FK Distribution håber man, at firmaets kunder i detailhandlen kan udnytte effekten af mikset mellem trykte og digitale tilbudsaviser.
Foto: detailfolk.dk



Thursday den 30 October 2014 kl. 08:31 af: Freja Thorbech

Detailbranchen får nye taktiske muligheder, når tilbudsavisen kan sendes ud på tværs af kanaler, mener man hos FK Distribution, der er på banen med en ny app.

Fremtiden ligger i mikset mellem trykte og digitale tilbudsaviser.

Det mener man hos distributionsvirksomheden FK Distribution, der med en ny app giver forbrugerne mulighed for at læse tilbudsaviser på telefon eller tablet.

- Ligesom alt andet går tilbudslæsning nu også på tværs af kanaler, siger Lasse Ingemann Brodt, der er salgsdirektør i FK Distribution, til detailfolk.dk.

Han mener, at firmaets kunder i detailhandlen kan udnytte den taktiske mulighed, der ligger i mikset mellem digitale og trykte tilbudsaviser.

- En tilbudsavis har en lang produktionstid, hvorimod man kan rykke langt hurtigere digitalt og etablere en indsats på ti minutter eller mindre, forklarer han. 

Tilbudsavisen er ikke død

Hvad angår de fysiske tilbudsaviser har FK Distribution tidligere lanceret muligheden Nej Tak+, der giver forbrugerne mulighed for skræddersy bunken af reklamer, der lander i postkassen. Og Lasse Ingemann Brodt mener da heller ikke, at den trykte tilbudsavis er død. 

- Den trykte tilbudsavis er stærk og sund. Den virker rigtig godt, siger han og understreger, at både den trykte og digitale tilbudsavis sikrer, at kunderne kommer ned i butikkerne efter de gode tilbud.

- Forhåbentlig betyder mikset mellem det digitale og det fysiske, at vores kunder får mere effekt ud af deres kampagner. Vi tror på, at vi kan skabe en rigtig stærk cocktail her, som vores kunder kommer til at efterspørge, fordi den trækker kunder i butikken, siger han.

FK Distribution er ikke den eneste spiller på markedet, der tilbyder en digital tilbudsordning. Tidligere har vi her på detailfolk.dk skrevet om eTilbudsavis, der for nyligt lancerede en digital mulighed for at sige 'ja tak' til reklamer på mobilen på trods af et 'nej tak'-skilt på postkassen.

LÆS OGSÅ: Ny digital reklame-ordning ser dagens lys

Lasse Ingemann Brodt anerkender, at der er mange ligheder mellem de to ordninger, men for FK Distribution er ambitionen klar.

- Vi har en ambition om at være størst på de markeder, hvor vi befinder os - også på de digitale tilbudsmedier. Det betyder selvfølgelig også, at vi vil udvikle og forbedre eksisterende platforme, ligesom vi vil udvikle nye løsninger, siger han til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Ekspert: Flere 'nej takkere' kan tvinge detailhandlen til nytænkning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD