Danske supermarkeder sætter tilbudsrekord
De danske dagligvarebutikker sætter nordisk rekord i antallet af solgte tilbudsvarer, viser nye tal.
Danskerne smider masser af tilbudsvarer i kurven, når der købes ind i det lokale supermarked.
Nye tal fra analysehuset Nielsen viser, at næsten 29 procent (opgjort i værdi) af alle varer købt i dagligvarehandlen er solgt på tilbud, skriver Huset Markedsføring.
Dermed er de danske forbrugere det folkefærd i Norden, der køber mest på tilbud. Søren Fromberg Nielsen, der er Head of Analytics hos Nielsen, siger til Huset Markedsføring, at det ikke er en faldende tendens. Det stiller ifølge ham store krav til producenter og kæders samarbejde, da forbrugerne er villige til at droppe en kæde, hvis de kan finde et bedre tilbud hos konkurrenten.
LÆS OGSÅ: Supermarkeder holder lange fødselsdage
Læs hele artiklen på Huset MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter