Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Tøjmærke revser stormagasiners tilbudspriser

Foto: detailfolk.dk



Monday den 4 February 2013 kl. 09:40

Stormagasinernes udsalgsrus har taget overhånd. De sælger mærkevarer og brands for billigt, mener Sand.

Efter en januar måned med stigende udsalgsprocenter i de store danske varehuse, har det danske tøjmærke Sand fået nok.

Det er især Salling, der står for skud for Sands harme over at se sit brand på udsalg hele tiden. Men også Magasin vækker utilfredshed hos folkene bag Sand.

Det skriver Epn.dk.

- Det er enormt dårlig positionering, at man kører med udsalgsvarer hele tiden. Det sænker niveauet for os, og det er vi ikke interesserede i, siger Marie Sand, PR-ansvarlig hos Sand til Epn.dk.

LÆS OGSÅ: Udenlandske brands stiller store krav til Strøget

Brandværdien ligger i stormagasinernes hænder

Marie Sand er irriteret over ikke at kunne gøre noget. Når Sand har solgt produkterne videre til f.eks. Salling, har tøjfirmaet ikke mere at skulle have sagt.

Hun fortæller dog til Epn.dk, at hun noterer sig, når kunderne holder for store udsalgsfester.

Tøjmærkets bekymring for sin brandværdi bakkes op af eksperterne Kresten Schultz Jørgensen fra Lead Agency og Marcus Schmidt ved CBS, der også er af den overbevisning, at det er usundt for et mærke at blive relateret til stormagasiners udsalg.

LÆS OGSÅ: Her er verdens 100 bedste brands

(Epn.dk)  



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD