Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Danske brands på fælles eksporttogter

Foto: Volume



Monday den 28 January 2013 kl. 15:00 af: Mette Winkler

Dansk mode og musik danner fælles front, når de tager ud i verden. Succesbølgerne bliver udnyttet til gensidig eksponering.

Bestsellers high street brand Selected inviterer danske musikere med ud i verden. Kæden lancerer et internationalt musikprojekt, hvor den spiller danske kunstneres musik i sine butikker i Nordeuropa. Musikerne agerer dj's og laver playlister.

- Mode og musik har altid fulgtes ad, og musik er en stærk inspirationskilde i vores daglige arbejde hos Selected, siger Brand Communication Manager, Allan Fledelius i en kommentar til projektet.

Danske brands på fælles eksporttogter

"Songs that shape fashion" er temat for de sange, der skal indgå på playlister sammensat af danske kunstnere i Selecteds i alt 31 butikker i bl.a. Danmark, Norge og Tyskland. Hver anden måned vil listen blive opdateret med 20 sange, og den danske kunstner får selv tre sange med på listen, som bliver de mest afspillede på butikkernes playliste i den periode.

- Vi ønsker at videreformidle vores budskab om den stærke synergi, der findes mellem mode og musik ved også at lade vores kunder inspirere af musikken. Samtidig vil vi markere, at Selected stammer fra et land, som ikke bare borger for stærkt design, men også for virkelig stærk musik. Den musik vil vi gerne dele med vores kunder via de platforme, vi har i butikkerne og på de sociale medier, siger Allan Fledelius.

Første danske kunstner, der får lov til at sammensætte en playliste til Selected er Tobias Kippenberg fra The Floor Is Made Of Lava. Han har valgt en række sange, der har inspireret bandets første tre albums og nogle nyere sange, der potentielt kan komme til at præge det næste album.

Mode og musik slår pjalterne sammen flere steder

LÆS OGSÅ: Dansk tøjkæde starter musikkoncept

Projektet holder releaseparty under Modeugen i København, der starter 30. januar. Det hedder Selected Music og er udviklet i samarbejde mellem Selected og musik- og marketingbureauet Volume.

Flere tøjbutikker er tidligere gået sammen med kendte musikere for at knytte ansigter og toner til deres brands. Senest har H&M indgået et samarbejde med Lana Del Rey, og tøjkæden Quint har arbejdet sammen med Bli' Glad.

LÆS OGSÅ: H&M samarbejder med stilbevidst musiker



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD