Danske brands på fælles eksporttogter
Dansk mode og musik danner fælles front, når de tager ud i verden. Succesbølgerne bliver udnyttet til gensidig eksponering.
Bestsellers high street brand Selected inviterer danske musikere med ud i verden. Kæden lancerer et internationalt musikprojekt, hvor den spiller danske kunstneres musik i sine butikker i Nordeuropa. Musikerne agerer dj's og laver playlister.
- Mode og musik har altid fulgtes ad, og musik er en stærk inspirationskilde i vores daglige arbejde hos Selected, siger Brand Communication Manager, Allan Fledelius i en kommentar til projektet.
Danske brands på fælles eksporttogter
"Songs that shape fashion" er temat for de sange, der skal indgå på playlister sammensat af danske kunstnere i Selecteds i alt 31 butikker i bl.a. Danmark, Norge og Tyskland. Hver anden måned vil listen blive opdateret med 20 sange, og den danske kunstner får selv tre sange med på listen, som bliver de mest afspillede på butikkernes playliste i den periode.
- Vi ønsker at videreformidle vores budskab om den stærke synergi, der findes mellem mode og musik ved også at lade vores kunder inspirere af musikken. Samtidig vil vi markere, at Selected stammer fra et land, som ikke bare borger for stærkt design, men også for virkelig stærk musik. Den musik vil vi gerne dele med vores kunder via de platforme, vi har i butikkerne og på de sociale medier, siger Allan Fledelius.
Første danske kunstner, der får lov til at sammensætte en playliste til Selected er Tobias Kippenberg fra The Floor Is Made Of Lava. Han har valgt en række sange, der har inspireret bandets første tre albums og nogle nyere sange, der potentielt kan komme til at præge det næste album.
Mode og musik slår pjalterne sammen flere steder
LÆS OGSÅ: Dansk tøjkæde starter musikkoncept
Projektet holder releaseparty under Modeugen i København, der starter 30. januar. Det hedder Selected Music og er udviklet i samarbejde mellem Selected og musik- og marketingbureauet Volume.
Flere tøjbutikker er tidligere gået sammen med kendte musikere for at knytte ansigter og toner til deres brands. Senest har H&M indgået et samarbejde med Lana Del Rey, og tøjkæden Quint har arbejdet sammen med Bli' Glad.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter