Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Her er verdens 100 bedste brands

Foto: Red Bull Stratos



Wednesday den 14 November 2012 kl. 09:35 af: Mette Winkler

Luksuriøse tøjmærker, sportsgiganter og kendte drikke kæmper mod old school dufte og tegnefilm om at klare sig bedst på den virale scene. Se hvem der topper listen.

Markedsføring på de socialemedier inddrager brugerne, trækker visninger, og skaber debat - og det sparer virksomhederne for en masse reklamekroner. Goviral hylder de bedste brands i kategorierne: indhold, klik og engagement.

Felix Baumgartner tager Red Bull til tops

Ikke overraskende indtgaer Red Bull førstepladsen, både i kategorien Indhold og engagement. Red Bull stod bag Felix Baumgartners frie fald fra kanten af rummet, der slog flere verdensrekorder og brød ltdmuren "Red Bull Stratos Mission". Springet blev transmitteret live og fulgt af ca. 8 mio. seere.

For at være fair skriver Goviral på deres hjemmeside, at Red Bull også havde indtaget førstepladsen uden det frie fald, men at eventet alene også havde taget førstepladsen.

Google sætter sig på anden pladsen samlet set, Disney ender på en samlet  tredjeplads, men med guld i kategorien visninger.

Der skal være mere end visninger

- Nogle brands lader til at have mange visninger men uden engagement eller nye tilmeldte brugere. Måske er det et tegn på, at industrien stadig kæmper med at sortere de ægte engagerede visninger fra dem, der kun genererer få kommentarer og sparsom interesse fra brugerne. (...) Indhold er konge, men distribution er i høj grad dronning, skriver Mads Holmen, planning director hos Goviral i en kommentar til listen over de 100 bedste brands.

Udover prisen for bedste virale markedsføring, er det ifølge Goviral i sig selv en belønning for virksomhederne på listen, at de bliver en del af forbrugernes samtaleemner i stedet for at blive ignoreret i en 30 sekunders reklamepause.

De bedste til virale videoer

Apple når lige præcis ikke med blandt de ti bedste, men befinder sig på en 11. plads. På en sjette plads placerer herreduften Old Spice sig med en humoristisk video henvendt til det kvindelige publikum.

SE OLD SPICE VIDEO HER

Top 10:

1. Red Bull

2. Google

3. Disney

4. Nike

5. Samsung

6. Old Spice

7. Prada

8. Coca Cola

9. Nintendo

10. Adidas

SE TOP 100 HER



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD