Dansk tøjgigant laver nyt plus-size brand
Nu får danske og europæiske 'plus-size' kvinder mulighed for at købe tøj skræddersyet til deres mål fra en af danmarks største modetøjsvirksomheder.
'Junarose' er navnet på tøjvirksomheden Bestsellers nye brand. Med brandet har virksomheden, der står bag blandt andet Vero Moda, Vila og Only, kastet sig ud i noget nyt og satset på plus-size kvinder over 20 år.
- Vi har lavet en masse undersøgelser hos vores målgruppe, og vi har stillet en lang række spørgsmål om, hvordan vi skaber den perfekte pasform. På grund af størrelserne, vil noget af tøjet blive fremstillet i andre materialer og have andre snit og udskæringer end tøjet i almindelige størrelser. Nogle denim-stoffer vil eksempelvis være stærkere og materialerne vil have en anden sammensætning, udtaler Junarose's Brand Manager, Ditte Marie Bay i en kommentar om brandet.
Kvinder i hele Europa vil kunne købe tøjet fra sommeren 2013.
Penge i plus-size
For nogle måneder siden konkluderede analysevirksomheden NPD i det amerikanske nyhedsbrev NRF smartbrief, at der var penge at hente i 'de store størrelser' for modebranchen. Her blev det anslået, at salget af plus-size tøj ville stige med 5,2 procent hvert eneste år de næste fem år.
Og Bestsellers Executive Brand-direktør Lisbeth Holm Højgaard lægger da heller ikke skjul på, at de forventer en styrket markedsposition med det nye brand.
- Det er en naturlig del i udviklingen af Bestseller, at vi nu også dækker dette segment, og vi er overbevidste om, at det vil styrke vores markedsposition både nationalt og internationalt. Vi er ydmyge overfor den udfordring, vi står over for, og det har været en inspirerende rejse at udvikle brandet og arbejde med målgruppen. Vi tror virkelig på, at JUNAROSEs styles vil blive taget godt imod af kunderne, udtaler hun i en pressemeddelse.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter