Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Udenlandske brands stiller store krav til Strøget

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 7 November 2012 kl. 06:28 af: Simone Hansen

De udenlandske kæder og brands er ikke sene til at dreje om på hælen, hvis København ikke tilbyder dem, det de vil have.

Før krisen var det ikke svært, at lokke udenlandske tøj- og designvirksomheder til at leje butikslokaler på Strøget i København, men i dag har piben fået en anden lyd.

- Udenlandske brands har ikke samme strategi som tidligere, hvor de blot ønskede at sætte ’en nål’ i København og måtte prøve at få det bedste lokale, de kunne, siger Henrik Lund, senior advisor hos med butiksmægling og -udviklingsfirma Absalon og Co. – et firma, der har at gøre med cirka 75 procent af de butiksudlejninger, der foregår i indre København.

- I dag rejser virksomhederne videre, hvis de ikke kan få optimale placerings- og lokaleforhold , for de finder hurtigt ud af, at København er ligeså dyr som Hamborg, Berlin og Amsterdam og så kan de ligeså godt tage videre, hvis de ikke kan få det de vil have, fortsætter han.

Naboskab er kodeordet

Derfor har ejendomsmæglere og –udlejere måtte tænke kreativt for at lokke de attraktive udenlandske kunder til. Hos Absalon og Co. har man blandt andet brugt krisetiderne til at rejse rundt i Europa for at finde ud af, hvad de udenlandske kunder efterspørger. Foruden gode lokaler og flotte facader, der tegner brandet udadtil, er der en ganske bestemt faktor, der ofte er helt afgørende for, om de udenlandske virksomheder slår sig ned i netop København.

- Naboskabet er rigtig vigtigt. Hvis man har et godt koncept, er det vigtigt, at man præsenteres for et sted, hvor man synes nabobutikkerne er cirka ligeså gode som én selv, forklarer Henrik Lund til detailfolk.dk.

- Østergade, der er kendt som 'den dyre gade', er et eksempel på en gade, hvor luksusbrands vælger at lægge deres butikker, fordi de er omgivet af andre luksusbrands, tilføjer han.

Absalon og Co. har i øvrigt været med til at udvikle det nye ”Berlingske Kvarter” rundt om Berlingske Karre ved blandt andet Pilestræde, Sværtegade, Kronprinsensgade. Her ligger butikker som Marc´O Polo, Marimekko, North Face og Camper, der bedre kan lide naboskaber i disse gader.

- Her oplever vi nu en øget efterspørgsel særligt, fordi profilen i området er tydelig og naboskabet tiltrækker de koncepter, der ikke vil ligge på Strøget, forklarer Henrik Lund.

Luksusgaden forlænget. 

For ganske nyligt havde Absalon og Co. desuden held med at ’strække’ luksusgaden Østergade noget længere. De har nemlig fået franske luksusmærke Louis Vuitton til at placerer deres forretning på Amagertorv 10. Hos firmaet håber man, at gaden dermed kan lokke med ’godt naboskab’ og tiltrække endnu flere luksusbrands til indre København.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD