Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Tesco udvider click & collect-løsning

Foto: Tesco



Wednesday den 23 October 2013 kl. 05:20 af: Freja Thorbech

Den globale dagligvaregigant går nu nye veje for at teste en anderledes click & collect-løsning.

De engelske forbrugere kan se frem til snart at kunne hente deres dagligvarer på den lokale skole eller ved det lokale bibliotek.

Den engelske supermarkedskæde Tesco har indtil nu haft stor succes med sin click & collect-løsning, hvor kunderne kan bestille dagligvarer online og derefter afhente dem i det lokale supermarked. Nu udvider Tesco løsningen, så varerne også kan hentes uden for butiksnetværket. Det kan blandt andet være på børnenes skole, på biblioteket eller i den lokale sportshal.

Det skriver Tesco i en pressemeddelelse.

I f'ørste omgang afprøver kæden ordningen tre steder i byen York, men inden jul vil man også forsøge sig i London samt i byen Ayr i Skotland.

Forbrugerne ser fordele i click & collect

I 2010 var Tesco den første kæde i Storbritannien, der lancerede en drive-through click & collect-løsning, der nu er tilgængelig i 200 af kædens butikker rundt om i landet. Med den  nye løsning er det første gang, at kæden tilbyder afhentning på steder, der ikke ligger i forbindelse med en butik.

- Kunder fra hele landet er allerede glade for at bruge click & collect, fordi de kan få ordnet deres indkøb på et par minutter selv med hele familien på slæb. Vi tror, at kunderne bliver glade for udvidelsen af denne service, da det vil gøre det endnu nemmere for dem, da de kan passe deres indkøb ind i deres liv, siger Simon Belsham, der er managing director på Tesco.com, i pressemeddelelsen. 

Click & collect-løsninger bliver mere og mere populære for forbrugerne, da det kombinerer fordelene ved at handle online med fordelene ved at kunne hente sine varer, når det passer ind i en ellers travl hverdag. Ifølge det engelske analysebureau IGD har omkring en ud af fem kunder, der køber dagligvarer online, brugt click & collect i løbet af den seneste måned.

LÆS OGSÅ: Cross channel giver både muligheder og udfordringer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD