Sushikæde går i offensiven med kapital fra Lars Larsen
Letz Sushi har i øjeblikket travlt med at udvikle forretningen. Kæden har planer om at komme til udlandet og gå ind på detailmarkedet.
Hos Letz Sushi forbereder man i øjeblikket at udvikle forretningen på flere fronter. Det sker som et led i en storstilet vækstplan, som gerne skulle fordoble virksomhedens størrelse frem mod 2020, skriver Fødevarewatch i flere artikler.
En af satsningerne går ud på at sprede restaurant-konceptet til udlandet. I første omgang har Letz Sushi planer om at rykke ind på markederne i Sverige og Tyskland, som ifølge kædens direktør, Anders Barsøe, på nogle områder minder om det danske.
Samtidig skal antallet af danske restauranter i vejret. Lige nu har kæden 16, men allerede nu er tre nye åbninger på vej. I 2020 har Letz Sushi som mål at nå 32 restauranter i alt.
Vil ind på detailmarkedet
Udover åbningen af nye restauranter vil Letz Sushi også være en del af detailmarkedet og sælge sushi til kunderne i dagligvarehandlen.
Præcis i hvilke supermarkedskæder de nye produkter bliver sat til salg, vil Anders Barsøe endnu ikke afsløre, men de kommer til at figurere under navnene Naoki by Letz Sushi og LeSu.
- Vi vil levere et mere high-end produkt end det, som findes på detailmarkedet nu. Men vi har en hyldetid, der naturligvis giver et andet produkt, end det du kan købe i vores restauranter. Vi kalder heller ikke vores sushi i supermarkederne Letz Sushi, vi giver det søsternavne, som dog referer til os. På den måde differentierer vi vores branding, siger Anders Barsøe til FødevareWatch.
I 2013 købte Lars Larsen en del af Letz Sushi, og ejeren af Jysk har da også finansieret den nye satsning, siger direktøren.
LÆS OGSÅ: Ejer af sushi-kæde køber ekskonen ud og udvider
Læs hele artiklen på FødevareWatchFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter