JYSK køber sushi
Etableringen af en ny landsdækkende sushi-kæde er gået i fisk for JYSK, der efter massive millionunderskud, nu vælger at svømme videre i partnerskab med en succesfuld konkurrent.
- Det er ingen hemmelighed, at DONDONSUSHI ikke har været vores bedste investering. Sådan udtaler bestyrelsesmedlem Jacob Brunsborg, og søn af JYSK stifter Lars Larsen, i forbindelse med det netop offentliggjorte partnerskab med den succesfulde konkurrent LETZ SUSHI.
Ikke desto mindre er ambitionen fortsat at skabe en landsdækkende kæde af sushi-restauranter, der under navnet LETZ SUSHI vil have kvaliteten i højsædet.
- Danskerne spiser mere og mere sushi, men kvaliteten kan være meget svingende. Vi har i LETZ SUSHI skabt et koncept, som sikrer den samme høje kvalitet, hver gang vores gæster besøger os. Det koncept vil vi rulle ud i hele landet, forklarer Louise Ertman Baunsgaard, der stiftede LETZ SUSHI tilbage i 2003.
LÆS OGSÅ: Detailgigant overtager ILVA og Ide-møbler
Sammen kan målet indfries
I dag har de to kæder til sammen 13 restauranter og mere end 150 ansatte. Ind til i dag har Louise Ertman Baunsgaard ejet LETZ SUSHI-kæden, mens JYSK-koncernen ejer DONDONSUSHI. Fremover bliver ejerskabet delt ligeligt mellem JYSK-koncernen og Louise Ertman Baunsgaard, der bliver adm. direktør for det samlede selskab.
Med sammenlægningen skal seks DONDONSUSHI-restauranter i København konverteres til LETZ SUSHI-restauranter.
- LETZ SUSHI har i dag en velkørende kæde, og derfor er det både naturligt og glædeligt, at den samlede kæde fortsætter under Letz Sushi's navn og koncept. Med Louise ved roret og den finansielle opbakning fra JYSK-koncernen forventer vi, at vi kan indfri den fælles drøm, som vi begge altid har haft – nemlig at skabe en landsdækkende kæde af sushi-restauranter, der er kendt for sin gode smag og afslappede atmosfære, udtaler Jacob Brunsborg i en kommentar.
Og Louise Ertman Baunsgaard fortsætter:
- Jeg glæder mig til, at vi skal give flere danskere muligheden for at spise kvalitetssushi – det er vores mission med LETZ SUSHI. Alle danskere bør have adgang til sushi af høj kvalitet. Jeg glæder mig til, at vi inden for en overskuelig fremtid kan tilbyde vores gennemtestede koncept i flere større danske byer.
LETZ SUSHI havde sidste regnskabsår et overskud på en halv million kroner – mens DONDONSUSHI fik et resultat efter skat på minus 7 millioner kroner i det regnskabsår, som sluttede den 31. august 2013.
LÆS OGSÅ: Kæmpe Jysk-opkøb er nu en realitet
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter