Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

JYSK køber sushi

På trods af et underskud i millionklassen har Jacob Brunsborg og JYSK ikke mistet troen på at skabe en rentabel landsdækkende kæde af sushi-restauranter.
Foto: Colourbox



Thursday den 3 October 2013 kl. 10:31 af: Dennis Clausager

Etableringen af en ny landsdækkende sushi-kæde er gået i fisk for JYSK, der efter massive millionunderskud, nu vælger at svømme videre i partnerskab med en succesfuld konkurrent.

- Det er ingen hemmelighed, at DONDONSUSHI ikke har været vores bedste investering. Sådan udtaler bestyrelsesmedlem Jacob Brunsborg, og søn af JYSK stifter Lars Larsen, i forbindelse med det netop offentliggjorte partnerskab med den succesfulde konkurrent LETZ SUSHI.

Ikke desto mindre er ambitionen fortsat at skabe en landsdækkende kæde af sushi-restauranter, der under navnet LETZ SUSHI vil have kvaliteten i højsædet.

- Danskerne spiser mere og mere sushi, men kvaliteten kan være meget svingende. Vi har i LETZ SUSHI skabt et koncept, som sikrer den samme høje kvalitet, hver gang vores gæster besøger os. Det koncept vil vi rulle ud i hele landet, forklarer Louise Ertman Baunsgaard, der stiftede LETZ SUSHI tilbage i 2003.

LÆS OGSÅ: Detailgigant overtager ILVA og Ide-møbler

Sammen kan målet indfries

I dag har de to kæder til sammen 13 restauranter og mere end 150 ansatte. Ind til i dag har Louise Ertman Baunsgaard ejet LETZ SUSHI-kæden, mens JYSK-koncernen ejer DONDONSUSHI. Fremover bliver ejerskabet delt ligeligt mellem JYSK-koncernen og Louise Ertman Baunsgaard, der bliver adm. direktør for det samlede selskab.

Med sammenlægningen skal seks DONDONSUSHI-restauranter i København konverteres til LETZ SUSHI-restauranter.

- LETZ SUSHI har i dag en velkørende kæde, og derfor er det både naturligt og glædeligt, at den samlede kæde fortsætter under Letz Sushi's navn og koncept. Med Louise ved roret og den finansielle opbakning fra JYSK-koncernen forventer vi, at vi kan indfri den fælles drøm, som vi begge altid har haft – nemlig at skabe en landsdækkende kæde af sushi-restauranter, der er kendt for sin gode smag og afslappede atmosfære, udtaler Jacob Brunsborg i en kommentar.

Og Louise Ertman Baunsgaard fortsætter:

- Jeg glæder mig til, at vi skal give flere danskere muligheden for at spise kvalitetssushi – det er vores mission med LETZ SUSHI. Alle danskere bør have adgang til sushi af høj kvalitet. Jeg glæder mig til, at vi inden for en overskuelig fremtid kan tilbyde vores gennemtestede koncept i flere større danske byer.

LETZ SUSHI havde sidste regnskabsår et overskud på en halv million kroner – mens DONDONSUSHI fik et resultat efter skat på minus 7 millioner kroner i det regnskabsår, som sluttede den 31. august 2013.

LÆS OGSÅ: Kæmpe Jysk-opkøb er nu en realitet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD