Supermarkeder har succes med dyrekort
10.000 samlemapper og en halv million dyrekort har Føtex og Bilka indtil videre langet over disken i Dansk Supermarkeds nye kampagne.
Det ser ud til, at dyrekort er noget, der hitter blandt danskerne.
I hvert fald har Dansk Supermarked indtil videre haft stor succes med sin nyeste kampagne 'Udforsk Verdens Dyr'. Her kan kunderne indsamle kort med dyr, hver gang de handler.
LÆS OGSÅ: Dyreklub skal afløse succesrig guldmærkekampagne
Alene i den første weekend, hvor kampagnen kørte, langede landets Føtex- og Bilka-butikker en halv million dyrekort og 10.000 samlemapper over diskene.
- Det er skønt at se, hvor positivt kunderne har taget imod kampagnen, som denne gang er for hele familien. Varehusene har gjort rigtig meget ud af at synliggøre kampagnen - ikke bare med skiltning, men også med dyreevents og gigantiske bunker af plysdyr i butikkerne, siger indkøbsdirektør i Dansk Supermarked, Jean Ladehoff, i en udtalelse.
Kan blive til flere millioner kort
Jean Ladehoff tør ikke spå om, hvor mange kort, der bliver langet over disken frem til kampagnens afslutning, men hvis interessen fortsætter, så kan det blive til flere millioner kort.
- Vi kan allerede se, at folk er begyndt at efterspørge kortene blandt andre samlere bl.a. på Facebook, så det er godt, at vi har planlagt byttedage i alle varehusene, hvor kunderne kan bytte indbyrdes og dermed sikre sig hele samlingen, siger han.
Dyrekortene afløser Guldmærkekampagnen, som har været en stor succes for Dansk Supermarked. Dagligvaregiganten har i flere omgange givet kunderne mulighed for at indsamle mærker, der kunne byttes til forskellige produkter. I første omgang kunne kunderne bytte guldmærkerne til gryder og pander, derefter var det knive, der kunne samles mærker til, mens det også har været muligt at bytte sine mærker til kufferter. Kampagnen var så stor en succes, at Dansk Supermarked fik problemer med at levere varer til alle de kunder, der havde samlet på mærker.
LÆS OGSÅ: Varehuse sælger millioner af gryder i succes-kampagne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter