Dyreklub skal afløse succesrig guldmærkekampagne
Med en ny loyalitetskampagne afliver Dansk Supermarked sin guldmærkekampagne og sætter i stedet fokus på dyr.
Det er hverken gryder, knive eller kufferter man kan samle ind til i Dansk Supermarkeds nyeste loyalitetskampagne.
I stedet for de populære guldmærker satser dagligvaregiganten nu på samlekort med dyr.
LÆS OGSÅ: Varehuse sælger millioner af gryder i succes-kampagne
I kampagnen, der løber fra 22. marts til 2. maj, får kunderne udleveret fire dyrekort, hver gang de køber for 100 kroner.
- Vores nye loyalitetskampagne henvender sig til hele familien gennem underholdning, læring og spil. Vi håber selvfølgelig, at kunderne vil tage godt imod det og blive ”bidt” af dyrene så at sige, siger indkøbsdirektør i Dansk Supermarked, Jean Ladehoff, i en udtalelse.
Kampagnen hedder Udforsk Verdens Dyr og giver kunderne mulighed for at indsamle kort og på den måde blive klogere på dyrene. Blandt de 120 forskellige dyrekort findes der også specialkort, som blandt andet gør det muligt at finde ud af, hvordan en babyelefants hud føles, og hvordan en panda lugter.
Inspireret af udlandet
Den danske detailgigant har hentet inspiration til den nye satsning i udlandet, hvor andre kæder har lignende koncepter, hvor kunderne samler på alt lige fra dyr til Disney-figurer. Hos Dansk Supermarked har man valgt netop at fokusere på dyr, fordi det er noget både voksne og børn kan forholde sig til, fortæller Jean Ladehoff.
I slutningen af kampagnen vil alle Føtex- og Bilka-butikker holde byttedage, hvor kunderne kan bytte kort med hinanden.
Guldmærkekampagnen, som dyrekortene afløser, har været en stor succes for Dansk Supermarked. Dagligvaregiganten har i flere omgange givet kunderne mulighed for at indsamle mærker, der kunne byttes til forskellige produkter. I første omgang kunne kunderne bytte guldmærkerne til gryder og pander, derefter var det knive, der kunne samles mærker til, mens det også har været muligt at bytte sine mærker til kufferter. Kampagnen var så stor en succes, at Dansk Supermarked fik problemer med at levere varer til alle de kunder, der havde samlet på mærker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter