Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Dyreklub skal afløse succesrig guldmærkekampagne

Foto: Dansk Supermarked



Monday den 17 March 2014 kl. 15:06 af: Freja Thorbech

Med en ny loyalitetskampagne afliver Dansk Supermarked sin guldmærkekampagne og sætter i stedet fokus på dyr.

Det er hverken gryder, knive eller kufferter man kan samle ind til i Dansk Supermarkeds nyeste loyalitetskampagne.

I stedet for de populære guldmærker satser dagligvaregiganten nu på samlekort med dyr.

LÆS OGSÅ: Varehuse sælger millioner af gryder i succes-kampagne

I kampagnen, der løber fra 22. marts til 2. maj, får kunderne udleveret fire dyrekort, hver gang de køber for 100 kroner.

- Vores nye loyalitetskampagne henvender sig til hele familien gennem underholdning, læring og spil. Vi håber selvfølgelig, at kunderne vil tage godt imod det og blive ”bidt” af dyrene så at sige, siger indkøbsdirektør i Dansk Supermarked, Jean Ladehoff, i en udtalelse.

Kampagnen hedder Udforsk Verdens Dyr og giver kunderne mulighed for at indsamle kort og på den måde blive klogere på dyrene. Blandt de 120 forskellige dyrekort findes der også specialkort, som blandt andet gør det muligt at finde ud af, hvordan en babyelefants hud føles, og hvordan en panda lugter.

Inspireret af udlandet

Den danske detailgigant har hentet inspiration til den nye satsning i udlandet, hvor andre kæder har lignende koncepter, hvor kunderne samler på alt lige fra dyr til Disney-figurer. Hos Dansk Supermarked har man valgt netop at fokusere på dyr, fordi det er noget både voksne og børn kan forholde sig til, fortæller Jean Ladehoff.

I slutningen af kampagnen vil alle Føtex- og Bilka-butikker holde byttedage, hvor kunderne kan bytte kort med hinanden.

Guldmærkekampagnen, som dyrekortene afløser, har været en stor succes for Dansk Supermarked. Dagligvaregiganten har i flere omgange givet kunderne mulighed for at indsamle mærker, der kunne byttes til forskellige produkter. I første omgang kunne kunderne bytte guldmærkerne til gryder og pander, derefter var det knive, der kunne samles mærker til, mens det også har været muligt at bytte sine mærker til kufferter. Kampagnen var så stor en succes, at Dansk Supermarked fik problemer med at levere varer til alle de kunder, der havde samlet på mærker.

LÆS OGSÅ: Så gamle er Dansk Supermarkeds rabatmærker



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD