Succeskampagne fortsætter i ny kæde
Afstemning
Endnu en kæde har kastet sig over en af de mest succesfulde dagligvarekæde-kampagner for øjeblikket.
Nu kan danske forbrugere også samle rabatmærker, når de køber ind i SuperBest. Dagligvarekæden tilbyder nemlig deres kunder 60 procent på Royal Leerdam vin-glas, når kunderne har samlet 30 mærker ind, og for hver gang man køber for 50 kroner, får man et samlemærke.
Siden efteråret har Føtex, Bilka og Salling kørt såkaldte guldmærkekampagner efter samme koncept, hvor kunderne har kunne samle rabatmærker til gryder, knive og kufferter. Kampagnen blev en gigantisk succes og overraskede selv Dansk Supermarked.
SuperBest kom først
Men faktisk kom SuperBest før Dansk Supermarked, når det kommer til samlemærker. Allerede i sommers sidste år, kørte supermarkedskæden med rabatmærker. Og dengang var holdningen til samlemærkerne en helt anden hos Dansk Supermarked.
- Vi vil ikke pålægge kunderne besværet med at håndtere mærker eller kuponer, som også bare vil give bøvl og ventetid ved kassen, lød det ifølge Nordjyske.dk fra Finn Lund Andersen, der er HR og kommunikationsdirektør hos Dansk Supermarked, da Nordjyske spurgte, om virksomheden ville køre lignende kampagner.
Da Norjyske.dk konfronterede Finn Lund Andersen i forbindelse med guldmærkekampagnen, svarede han, at hans udtalelse handlede om rabatmærker og kuponer generelt.
LÆS OGSÅ: Succeskampagne følges op med nye varer
LÆS OGSÅ: Varehuse sælger millioner af gryder i succes-kampagne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter