Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Succeskampagne fortsætter i ny kæde

Foto: detailfolk.dk



Afstemning

Mener du, at samlemærker gør nogen forskel på kundernes købsvaner?

Ja, det har bestemt en betydning.
 
Det kan have en betydning, men kun for nogle kunder.
 
Nej, kunderne ville købe varerne, ligegyldigt om de får rabatmærker eller ej.
 
Tuesday den 2 April 2013 kl. 09:44 af: Simone Hansen

Endnu en kæde har kastet sig over en af de mest succesfulde dagligvarekæde-kampagner for øjeblikket.

Nu kan danske forbrugere også samle rabatmærker, når de køber ind i SuperBest. Dagligvarekæden tilbyder nemlig deres kunder 60 procent på Royal Leerdam vin-glas, når kunderne har samlet 30 mærker ind, og for hver gang man køber for 50 kroner, får man et samlemærke. 

Siden efteråret har Føtex, Bilka og Salling kørt såkaldte guldmærkekampagner efter samme koncept, hvor kunderne har kunne samle rabatmærker til gryder, knive og kufferter. Kampagnen blev en gigantisk succes og overraskede selv Dansk Supermarked. 

SuperBest kom først

Men faktisk kom SuperBest før Dansk Supermarked, når det kommer til samlemærker. Allerede i sommers sidste år, kørte supermarkedskæden med rabatmærker. Og dengang var holdningen til samlemærkerne en helt anden hos Dansk Supermarked. 

- Vi vil ikke pålægge kunderne besværet med at håndtere mærker eller kuponer, som også bare vil give bøvl og ventetid ved kassen, lød det ifølge Nordjyske.dk fra Finn Lund Andersen, der er HR og kommunikationsdirektør hos Dansk Supermarked, da Nordjyske spurgte, om virksomheden ville køre lignende kampagner. 

Da Norjyske.dk konfronterede Finn Lund Andersen i forbindelse med guldmærkekampagnen, svarede han, at hans udtalelse handlede om rabatmærker og kuponer generelt. 

LÆS OGSÅ: Succeskampagne følges op med nye varer

LÆS OGSÅ: Varehuse sælger millioner af gryder i succes-kampagne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD