Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Danske Kæder: Bilka fører en unfair kampagne mod Bog & Idé

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 4 July 2012 kl. 06:10 af: Steffen Moses

Bog & Idé er udsat for en urimelig kampagne fra Bilka, lyder det fra Danske Kæder. Interesseorganisationen mener, at de store kapitalkæder har en urimelig konkurrencefordel.

Interesseorganisationen Danske Kæder beskylder Bilka for unfair markedsføring. Årsagen til den skarpe kritik er, at Bilka i en bog-kampagne bruger Bog & idé-priser på prisskilte og derved fremhæver egne lavere priser på en række bøger.

- Den frivillige kæde Bog & idé er lige nu udsat for en principielt lovlig, men helt urimelig kampagne. (…) Kampagnen er unfair af flere årsager. Når Bilka for det første skriver Bog & idé-pris på skiltene, indikerer Bilka, at Bog & idé som kæde anvender prisen i alle kædens enheder, men Bog & idé må som frivillig kæde ikke diktere kædens priser, skriver Toke Allentoft, adm. direktør i Danske Kæder, i et debatindlæg på jp.dk.

Ifølge Toke Allentoft er der tale om en vildledning, som er unfair i betragtning af de forskelligheder, som konkurrencelovgivningen fastsætter for kædeformerne.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD