Danske Kæder: Bilka fører en unfair kampagne mod Bog & Idé
Bog & Idé er udsat for en urimelig kampagne fra Bilka, lyder det fra Danske Kæder. Interesseorganisationen mener, at de store kapitalkæder har en urimelig konkurrencefordel.
Interesseorganisationen Danske Kæder beskylder Bilka for unfair markedsføring. Årsagen til den skarpe kritik er, at Bilka i en bog-kampagne bruger Bog & idé-priser på prisskilte og derved fremhæver egne lavere priser på en række bøger.
- Den frivillige kæde Bog & idé er lige nu udsat for en principielt lovlig, men helt urimelig kampagne. (…) Kampagnen er unfair af flere årsager. Når Bilka for det første skriver Bog & idé-pris på skiltene, indikerer Bilka, at Bog & idé som kæde anvender prisen i alle kædens enheder, men Bog & idé må som frivillig kæde ikke diktere kædens priser, skriver Toke Allentoft, adm. direktør i Danske Kæder, i et debatindlæg på jp.dk.
Ifølge Toke Allentoft er der tale om en vildledning, som er unfair i betragtning af de forskelligheder, som konkurrencelovgivningen fastsætter for kædeformerne.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter