Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan fremtidens parkering hjælpe butikkerne?"

- Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder
Læs bloggen her

De danske butikskæder får ny interesseorganisation

Foto: Danske Kæder



Torsdag den 3 maj 2012 kl. 10:19 af: Steffen Moses - 0

Den nye interesseorganisation Danske Kæder bliver talerør for foreløbig 74 kæder i Danmark, og et af de første mål er at styrke kædernes konkurrenceevne, så de kan skabe øget vækst og flere arbejdspladser.

Burger King, Kop & Kande, ParadIS, Interflora og HTH Køkkener – vi kender dem alle samme, de store kæder med forretninger over det meste af landet. De bliver nu samlet i én interesseorganisation, som skal arbejde for franchise-, frivillige- og kapitalkæders rammevilkår.

- Vores opgave er at skabe værdi og nye muligheder for kæderne, og det gør vi ved vidensdeling, service og inspiration samt ved påvirkning af de politiske vilkår for kædedrift,” siger den nyvalgte formand for Danske Kæder, Viggo Mølholm, der er koncernchef BoConcept, i en pressemeddelelse.

Konkret vil Danske Kæder varetage kædernes juridiske og økonomiske rammebetingelser, bistå med kompetenceudvikling ved strategiske overvejsler for uddannelse af medarbejdere, franchisetagere og ejere af kædeenheder i øvrigt, og foreningen vil tilbyde kompetenceudviklende kurser og temadage.

- Uanset om man er med i en mindre frivillig kæde eller en stor kapitalkæde, så har kæderne i Danmark en række fælles interesser og udfordringer, og det bliver så organisationens opgave at håndtere dem, siger Viggo Mølholm.

Før havde franchise-, frivillige- og kapitalkæderne hver deres interesseorganisation, men ved at samle de tre typer kæder i én organisation, bliver det lettere at varetage medlemmernes interesser.

- Der er rigtig mange lighedspunkter mellem de forskellige kædeformer, så det stod hurtigt klart for os, at hvis vi skulle gøre et godt stykke arbejde, så var vi nød til samle det hele under den samme hat. Det er simpelthen nødvendigt, hvis vi skal gøre rammebetingelserne bedre for kæderne i Danmark. Så denne fusion er til glæde for alle, siger Toke Allentoft, der er adm. direktør for Danske Kæder, til detailfolk.dk.



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD