Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Gigant starter tredje succeskampagne

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 13 March 2013 kl. 08:23 af: Simone Hansen

Dansk dagligvaregigant påbegynder nu tredje succeskampagne - en kampagne Forbrugerrådet og konkurrenter kalder konkurrenceforvridende.

Så kan Føtex, Bilka og Sallings kunder igen samle løs på guldmærkerne, når de handler. Denne gang bliver det en bagageserie med blandt andet rygsække, trolleys og toilettasker af mærket Wenger, kunderne kan spare op til 70 procent på, når de handler og samler guldmærker hos de tre kæder. 

Overvældende interesse

Det er tredje gang Dansk Supermarked kaster sig ud i guldmærkekampagnen, hvor kunderne ved hvert indkøb kan samle mærker og "sparer sammen" til tilbuddene, der før har lydt på henholdvis gryder og pander samt Zwilling-knive. Især første kampagne fik så massiv succes, at man selv hos Dansk Supermarked blev overrasket og overvældet og måtte hente ekstra varer hjem og forlænge tilbuddet, for de kunder, der ikke nåede at få deres gryder. 

LÆS OGSÅ: Supermarkedskæde kan ikke følge med egen kampagne

- Interessen for både gryderne og knivene har været overvældende, og efter to guldmærkekampagner er vi nu godt rustet til, at den nye kampagne kan løbe af stablen. Vi glæder os meget til at komme i gang, udtaler indkøbsdirektør hos Dansk Supermarked, Jean Ladehoff.

'Uigennemsigtig kampagne'

Det er dog ikke alle, der er lige begejstrede for guldmærkekampagnen. Hos både Forbrugerrådet og de Samvirkende Købmænd, advarer man om at tilbudende er uigennemsigtige. Det skriver Business.dk

- Det kan være produktet kan fås billigere et andet sted, for selve den produktbesparelse man ser ved guldmærkerne, er ud fra normalprisen det sted, hvor mærkerne kan bruges. Derfor kan det jo godt være, at knivene kan fås billigere et andet sted, så den reelle besparelse ikke er særligt stor,« siger seniorjurist Tina Dhanda fra Forbrugerrådet til Business.dk.

Hos de Samvirkende Købmænd kalder administrerende direktør John Wagner kampagnen konkurrenceforvridende og tilføjer: 

- Man skal være opmærksom på, at der kun er en til at betale for gryderne og panderne, og det er jo kunden i sidste ende. De betaler dem jo bare på en anden måde. Gryder og pander opstår ikke ud af den blå luft, siger kan til Business.dk

LÆS OGSÅ: Grydekampagne må indføre ventelister og sms-service



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD