Gigant starter tredje succeskampagne
Dansk dagligvaregigant påbegynder nu tredje succeskampagne - en kampagne Forbrugerrådet og konkurrenter kalder konkurrenceforvridende.
Så kan Føtex, Bilka og Sallings kunder igen samle løs på guldmærkerne, når de handler. Denne gang bliver det en bagageserie med blandt andet rygsække, trolleys og toilettasker af mærket Wenger, kunderne kan spare op til 70 procent på, når de handler og samler guldmærker hos de tre kæder.
Overvældende interesse
Det er tredje gang Dansk Supermarked kaster sig ud i guldmærkekampagnen, hvor kunderne ved hvert indkøb kan samle mærker og "sparer sammen" til tilbuddene, der før har lydt på henholdvis gryder og pander samt Zwilling-knive. Især første kampagne fik så massiv succes, at man selv hos Dansk Supermarked blev overrasket og overvældet og måtte hente ekstra varer hjem og forlænge tilbuddet, for de kunder, der ikke nåede at få deres gryder.
LÆS OGSÅ: Supermarkedskæde kan ikke følge med egen kampagne
- Interessen for både gryderne og knivene har været overvældende, og efter to guldmærkekampagner er vi nu godt rustet til, at den nye kampagne kan løbe af stablen. Vi glæder os meget til at komme i gang, udtaler indkøbsdirektør hos Dansk Supermarked, Jean Ladehoff.
'Uigennemsigtig kampagne'
Det er dog ikke alle, der er lige begejstrede for guldmærkekampagnen. Hos både Forbrugerrådet og de Samvirkende Købmænd, advarer man om at tilbudende er uigennemsigtige. Det skriver Business.dk
- Det kan være produktet kan fås billigere et andet sted, for selve den produktbesparelse man ser ved guldmærkerne, er ud fra normalprisen det sted, hvor mærkerne kan bruges. Derfor kan det jo godt være, at knivene kan fås billigere et andet sted, så den reelle besparelse ikke er særligt stor,« siger seniorjurist Tina Dhanda fra Forbrugerrådet til Business.dk.
Hos de Samvirkende Købmænd kalder administrerende direktør John Wagner kampagnen konkurrenceforvridende og tilføjer:
- Man skal være opmærksom på, at der kun er en til at betale for gryderne og panderne, og det er jo kunden i sidste ende. De betaler dem jo bare på en anden måde. Gryder og pander opstår ikke ud af den blå luft, siger kan til Business.dk
LÆS OGSÅ: Grydekampagne må indføre ventelister og sms-service
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter