Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Supermarkeder bør satse bredt

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 4 June 2013 kl. 06:30 - Kilde: foodculture.dk

Hvis discountsupermarkedernes fremgang skal stoppes, bør de traditionelle supermarkeder satse endnu mere på serviceydelser, mener en ekspert.

De danske supermarkeder bør satse bredere, hvis de skal lokke forbrugerne til at droppe discount.

Det mener Lars Esbjerg, der er lektor på Institut for Marketing og Organisation på Aarhus Universitet, skriver foodculture.dk.

Flere danske supermarkeder har ellers for nyligt udvidet sortimentet netop for at dæmme op for discountsupermarkedernes indtog på markedet. Men de bør gøre endnu mere, mener Lars Esbjerg.

LÆS OGSÅ: Discount vinder fortsat frem

Han mener, at Coops lancering af en bank og Nettos muligheder for optankning af taletid er gode eksempler på ekstraydelser, som supermarkederne kan tilbyde. Han henviser til Tesco i England, der længe har solgt forskellige serviceydelser som netop bank og telefoni, men også rejser til forbrugerne.

Både hos Coop og SuperBest mener man, at man allerede har gang i noget af det, som Lars Esbjerg efterspørger. SuperBest har netop udvidet sortimentet, mens Kvickly-direktør Jesper Faurholdt blandt andet henviser til, at mange af kædens varehuse har posthuse.

LÆS OGSÅ: Kvickly køber to kendte modemærker

Læs hele artiklen på foodculture.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD