Discount vinder fortsat frem
Discountbutikkerne nyder godt af danskernes voksende spareiver ovenpå den økonomiske krise. Omsætningen stiger, mens den falder i de almindelige supermarkeder.
Danskerne er ikke meget for at hive pungen op ad lommen, når de køber ind.
I hvert fald er omsætningen for discountforretninger vokset med omkring 20 procent fra begyndelsen af 2011 og frem til marts i år, mens omsætningen hos almindelige supermarkeder omvendt er faldet med 10 procent. Den samme faldende tendens ses hos købmænd og døgnkiosker.
Det skriver Børsen.
LÆS OGSÅ: Coop hårdt ramt af discountkrig
Især tyske Lidl har nydt godt af den store danske spareiver. Kæden gjorde sit indtog på det danske marked i 2005 med 13 butikker og har i dag 90 butikker rundt om i hele landet og flere på vej.
LÆS OGSÅ: Her er vinderen af discountkrigen
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter