Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Discountkæde forsøger sig nu med luksusvarer

Foto: Lidl



Friday den 16 November 2012 kl. 10:02 af: Dennis Clausager

Discountkæderne vinder frem i disse år, og prisen har større og større betydning for kundernes valg af indkøbssted. Men nu går en discountkæde den modsatte vej, og indfører et større og dyrere luksussortiment.

Kampen om dagligvarekunderne er hård som aldrig før, og det har betydet øget fokus fra kæderne på lave prispunkter og prispositionering i markedsføringen. Senest har Føtex indført prismatch, der dog kun gælder for mærkevareprodukter.

Men nu bevæger tyske Lidl den modsatte vej. Søndag den 18. november, introducerer kæden sit eget kvalitetsmærke Deluxe, der er kædens svar på luksusvarer til lave priser.

- Vi glæder os til at introducere vores kunder for vores nye Deluxe varer. Varerne koster lidt mere end vores normale sortiment, men så får man også rigtig meget for pengene. Det er i hvert fald dejligt, at kunne tilbyde den form for luksus til så få penge,” siger administrerende direktør Finn Tang i en kommentar til introduktionen.

Signal om at favne bredt
Deluxe serien omfatter både danske og udenlandske specialiteter, og findes indenfor stort set alle madkategorier.

- Vi ønsker, at fortælle forbrugerne at vi favner bredt, og at vi udover det vanlige prisstærke sortiment, også tilbyder varer vi har kræset lidt mere for, men fortsat til en god pris, fortæller Kommunikationsansvarlig Rikke Brandes til detailfolk.dk.

Deluxe serien findes også på øvrige Lidl markeder, men der findes også danskproducerede specialiteter i serien. der kun kan findes i danske Lidl butikker, oplyser Rikke Brandes.

Foreløbig kun i juletiden
Introduktionen af serien i kædens 89 butikker er foreløbig en slags forsøg, der løber op til jul, hvor man vil evaluere kundernes modtagelse af den nye serie.

Lanceringen af de nye luksusvarer vil blandt andet omfatte flere kundekonkurrencer med attraktive luksuspræmier. Konkurrencerne vil løbende finde sted på Lidl’s facebookside og hjemmeside.

Deluxe serien kan købes i butikkerne fra søndag den 18. november.

LÆS OGSÅ: Føtex kaster sig ind i discountkrigen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD