Discountkæde forsøger sig nu med luksusvarer
Discountkæderne vinder frem i disse år, og prisen har større og større betydning for kundernes valg af indkøbssted. Men nu går en discountkæde den modsatte vej, og indfører et større og dyrere luksussortiment.
Kampen om dagligvarekunderne er hård som aldrig før, og det har betydet øget fokus fra kæderne på lave prispunkter og prispositionering i markedsføringen. Senest har Føtex indført prismatch, der dog kun gælder for mærkevareprodukter.
Men nu bevæger tyske Lidl den modsatte vej. Søndag den 18. november, introducerer kæden sit eget kvalitetsmærke Deluxe, der er kædens svar på luksusvarer til lave priser.
- Vi glæder os til at introducere vores kunder for vores nye Deluxe varer. Varerne koster lidt mere end vores normale sortiment, men så får man også rigtig meget for pengene. Det er i hvert fald dejligt, at kunne tilbyde den form for luksus til så få penge,” siger administrerende direktør Finn Tang i en kommentar til introduktionen.
Signal om at favne bredt
Deluxe serien omfatter både danske og udenlandske specialiteter, og findes indenfor stort set alle madkategorier.
- Vi ønsker, at fortælle forbrugerne at vi favner bredt, og at vi udover det vanlige prisstærke sortiment, også tilbyder varer vi har kræset lidt mere for, men fortsat til en god pris, fortæller Kommunikationsansvarlig Rikke Brandes til detailfolk.dk.
Deluxe serien findes også på øvrige Lidl markeder, men der findes også danskproducerede specialiteter i serien. der kun kan findes i danske Lidl butikker, oplyser Rikke Brandes.
Foreløbig kun i juletiden
Introduktionen af serien i kædens 89 butikker er foreløbig en slags forsøg, der løber op til jul, hvor man vil evaluere kundernes modtagelse af den nye serie.
Lanceringen af de nye luksusvarer vil blandt andet omfatte flere kundekonkurrencer med attraktive luksuspræmier. Konkurrencerne vil løbende finde sted på Lidl’s facebookside og hjemmeside.
Deluxe serien kan købes i butikkerne fra søndag den 18. november.
LÆS OGSÅ: Føtex kaster sig ind i discountkrigen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter