Succesfuld topchef peger på en overset del af kundeoplevelsen
Det lyder måske lidt specielt. Men en prisbelønnet topchef bruger ekstra mange penge på en særlig del af butikkerne: Toiletterne.
I Plantorama har Peter Vang Christensen, som både er adm. direktør og ejer, haft stor succes med at gå benhårdt efter kundeoplevelsen. Det er de seneste års regnskaber tydelige vidnesbyrd om.
Selv er Peter Vang Christensen begyndt at kalde sin landsdækkende kæde af havecentre for oplevelsescentre, hvor kunderne også bliver mødt af caféer, legeområder og endda restauranter.
Til Børsen fremhæver ejerlederen en uventet del af oplevelseskonceptet. I Plantorama bliver der brugt ekstra mange penge på toiletterne, fordi de også er en del af helhedsoplevelsen, fortæller han.
Det handler om at skabe en masse små oplevelser - lige fra pynt på parkeringspladsen til gode toiletter.
- Ved du hvad? 74 procent af vores kunder er kvinder, og de går virkelig meget op i gode toiletforhold. Det gør mænd selvfølgelig også, så ude på herretoilettet har vi f.eks. installeret flotte pissoirer, der er formet som røde blomster, der åbner sig op, siger Peter Vang Christensen til Børsen.
Udover gode årsregnskaber kan Peter Vang Christensen også lune sig ved prisen som Årets Ejerleder, som han for nylig modtog af konsulenterne i PwC.
PLANTORAMA A/S
Hovedtal i t. kr.
Nettoomsætning
2020: 536.943
2019: 462.622
2018: 434.399
Driftsresultat
2020: 55.189
2019: 30.679
2018: 28.236
Årets resultat
2020: 44.285
2019: 24.411
2018: 21.625
Fra ledelsesberetningen
- Årets resultat [...] anses for værende meget tilfredsstillende.
- Der forventes en omsætning for 2021 i niveauet 610-620 mio. kr. og et resultat før skat i niveauet 55-60 mio. kr.
Kilde: Plantorama A/S, Årsrapport 2020
LÆS OGSÅ: Blomstrende kæde går endnu længere med oplevelseskoncepterne
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Konsulenthus udpeger de fem største huller i kundeoplevelsen
Blomstrende kæde går endnu længere med oplevelseskoncepterne
Direktør deler opskrift på rekordregnskab: - Vi er et oplevelsescenter
Direktør priser nye koncepter efter rekordregnskab
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter