Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Direktør deler opskrift på rekordregnskab: - Vi er et oplevelsescenter

Foto: PR



Thursday den 25 March 2021 kl. 11:51 af: Kristian Holgersen

Økonomien blomstrer mere end nogensinde i den store Plantorama-kæde, hvor direktøren vil holde fast i satsningen på oplevelser.

Plantorama har netop offentliggjort regnskabet for 2020, og det endte med at blive det bedste af slagsen i virksomhedens historie.

I løbet af coronakrisen har Plantorama formået at sælge have- og dyreartikler for i alt 537 millioner kroner, mens årets resultat lyder på 57 millioner før skat.

Ifølge den adm. direktør - Peter Vang Christensen - har Plantorama taget en række gode valg, som nu slår igennem i årsregnskabet.

- Gennem årene er vi gået fra at være et plantecenter til i dag at være et oplevelsescenter, hvor hele familien kan tilbringe dagen, siger han.

- Og selvom corona-restriktioner har begrænset vores muligheder i løbet af det seneste år, er der ingen tvivl om, at det fortsat er den vej, hvor vi skaber oplevelser til vores gæster, som vi vil udforske, og hvor vi har kunnet inspirere under krisen, siger Peter Vang Christensen.

Plantorama når snart op på at have 13 butikker fordelt over hele landet, hvor der også bliver gjort plads til caféer og legeområder.

Hurtige ved den digitale havelåge

Før hele verden lærte coronavirussen at kende, var Plantorama i færd med at udvikle en løsning, hvor kunderne kunne handle ind på nettet og få varerne leveret til døren.

Egentlig var det meningen, at konceptet først skulle rulles ud i kæden i foråret 2021, men på grund af pandemien blev hele projektet lanceret et år før tid. Det endte med at blive en slags redningskrans.

- Vi fik lanceret Klik & Få leveret på rekordtid, og som en del af en ny omnichannelstrategi har vi gennemgået en digital omstilling, som er blevet taget rigtig godt imod. Vi har rigtig mange loyale onlinekunder, og det har gjort, at vi har været i stand til at opretholde salget i en grad, så alle de cirka 650 ansatte har kunnet beholde deres arbejde gennem krisen, siger Peter Vang Christensen

- Vi er jo utroligt stolte over at komme ud af 2020 med så flot et resultat, men når det er sagt, så har vi selvfølgelig også været begunstiget af, at mange af vores kunder har haft bedre tid og lyst til at gå i haven under coronaen.

LÆS OGSÅ: Varehuse: To koncepter rammer plet i et totalt uforudsigeligt år



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD