Succes på japansk for Søstrene Grene
Mere end 300 pressefolk og tusindvis af kunder har givet Søstrene Grene en succesfuld start i Japan.
Japanerne har taget godt imod det danske detailkoncept fra Søstrene Grene. Efter åbningen i slutningen af oktober har tusindvis af kunder lagt vejen fordi den nye butik, der ligger i Tokyos attraktive shoppingområde Omotesando. Det skriver kæden i en pressemeddelelse.
16 procent webtrafik fra Japan
Det vækker naturligvis glæde hos Søstrene Grenes administrerende direktør Mikkel Grene, der samtidig bemærker et voldsomt antal japanske besøg på hjemmesiden.
- Vi er meget tilfredse med den flotte åbning i Japan. Vi har oplevet massiv mediedækning og tusindvis af kunder har allerede lagt vejen forbi den nye butik. I øvrigt kom 16 procent af den samlede trafik på vores hjemmeside i sidste uge fra Japan – på baggrund af bare én butik. Det er temmelig overvældende, fortæller administrerende direktør, Mikkel Grene.
Godt match
Ifølge Mikkel Grene er det konceptets nordiske designislæt og vareeksponeringen, der tiltaler japanerne.
- Der er et godt match mellem vores koncept og det japanske marked. Kunderne er meget begejstrede for vores unikke varer og sanselige oplevelser, og så er priserne helt anderledes, end hvad de er vant til, når andre detailhandlere kommer til Japan med æstetisk, nordisk design. Kunderne er overraskede over vores måde at blande produkterne på i butikken, lyder det fra Mikkel Grene.
Søstrene Grene har i Japan indgået et jointventure med det børsnoterede selskab Watts Co. Ltd., som i dag driver mere end 1.000 butikker i landet, og planen er at åbne flere butikker allerede til foråret.
Den succesfulde kæde har i dag mere end 129 butikker i Danmark, Norge, Sverige, Holland, Island, Frankrig, Spanien, Irland, Nordirland, England, Tyskland og Japan.
LÆS OGSÅ: Mikkel Grene i Gurubogen: Topstyret ledelse er passé
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter