Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Flot regnskab fra Søstrene Grene





Thursday den 29 September 2016 kl. 09:30 af: Lise Møller Schilder

Det er nogle imponerende vækstrater, Søstrene Grene kan præsentere i sit årsregnskab.

Det går stærkt for den danske virksomhed Søstrene Grene, som har store ambitioner om at udvide i udlandet. Ser man på det netop offentliggjorte årsregnskab fra firmaet bag Søstrene Grene, SG Holding, er man ikke i tvivl om, at det går godt. Resultatet før skat endte på 53,8 millioner kroner. Det er en stigning på 42 procent i forhold til sidste år, hvor resultatet landede på 38 millioner kroner før skat.

Omsætningen i firmaet har i år rundet en af de store milepæle, nemlig 1 milliard kroner. Det skyldes ikke kun udvidelser af butiksnetværket, men også at de enkelte butikker er blevet bedre til at tjene penge.

Salg i butikker går frem

De sidste tre år har Søstrene Grene øget omsætningen i de eksisterende butikker med mere end 25 procent, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

- Vi ønsker at stå for vidunderlige oplevelser og gode fund, og derfor er vi naturligvis også stolte af årets resultat, da vi ser det som et tegn på, at kunderne belønner det hårde arbejde, der er lagt i udviklingen, siger administrerende direktør, Mikkel Grene.

Han er særligt glad for resultatet set i lyset af, at Søstrene Grene også har brugt en del penge på at komme ud på nye markeder.

- I det forgange regnskabsår har vi investeret stort i nye markeder, og det medfører en række opstartsomkostninger. Derudover har vi haft store investeringer i IT, ligesom vi har oprustet på medarbejderstaben.

Japans eventyr genstartet

I dag har Søstrene Grene 120 butikker fordelt over Danmark, Sverige, Norge, Island, Holland, Frankrig og Spanien. Og snart vil Søstrene Grene åbne en ny butik i Japan.

Virksomheden har ellers forsøgt at komme ind på det japanske marked tidligere uden det store held, men nu prøver de igen med en ny partner. Det fortæller Mikkel Grene til dagbladet Børsen.

- Vi startede med forkert setup på det forkerte sted, og i det hele taget undervurderede vi nok opgaven. Vi blev enige om at afbryde samarbejdet, og nu starter vi så med et stort børsnoteret selskab, Watts Co. Ltd., med over 1000 butikker. De har behov for et ben mere, har kræfterne og tror, at der på langt sigt er plads til 1000 Søstrene Grenes i Japan, siger Mikkel Grene.

Egne design er fremtiden

Et område, som Søstrene Grene også regner med at udvide på, er andelen af egne designs, som sælges i butikkere. Her regner man med at fordoble antallet af designere, for det er et område, hvor Søstrene Grene har fået god feedback fra kunderne. Og det kan mærkes på bundlinjen.

- Når vi år efter år vækster procentuelt mere på bundlinjen end på toplinjen, så har vi styr på vores forretning. På vækstrejsen har vi altså ikke glemt, at vi skal passe på vores penge. Hele vores forretningsmodel bygger jo også på det gode købmandsskab, siger CFO Majken Pape i pressemeddelelsen.

LÆS OGSÅ: Søstrene Grene i massiv kundestorm



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD