Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

SmartGuy meldt til politiet

Foto: detailfolk.dk



Monday den 27 January 2014 kl. 09:43 af: Freja Thorbech

Den danske onlinesucces er blevet politianmeldt for spam. Hos SmartGuy tager man anmeldelsen alvorligt og undersøger nu sagen.

Forbrugerombudsmanden har meldt den danske online modeforhandler SmartGuy til politiet for udsendelse af spam.

Det sker, efter 44 forbrugere har klaget til Forbrugerombudsmanden, fordi de har modtaget reklamer fra SmartGuy per mail eller sms, uden at de har givet samtykke til det. Det skriver Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse.

- Det er op til forbrugerne selv, om de ønsker at modtage elektroniske reklamer fra en virksomhed eller ikke. Og det skal virksomhederne respektere. Derfor må en virksomhed ikke sende reklamer til forbrugerne uden deres samtykke, siger Forbrugerombudsmand Henrik Øe i pressemeddelelsen.

Reklamer på trods af 

SmartGuy sendte i forbindelse med fem forskellige kampagnebølger, der løb i perioden fra den 9. april 2013 til den 19. december 2013, elektroniske reklamer til forbrugerne.

En af teksterne lød: 

- Gavekode på 100 kr. til dig! Du modtager denne mail, da det efterhånden er lang tid siden, at du har shoppet hos os. Derfor får du en værdikode på 100 DKK, som du kan shoppe for.

De elektroniske reklamer har fået 44 forbrugere til at klage, da de mener, at de havde frabedt sig reklamerne. Seks af klagerne kan ifølge Forbrugerombudsmanden dokumentere, at de har modtaget reklamerne fra SmartGuy, på trods af at de tydeligt havde frabedt sig det.

SmartGuy undersøger sagen

Hos SmartGuy tager man sagen dybt alvorligt, og man er netop nu igang med at undersøge de 44 klager.

- Vi mener ikke nødvendigvis, at vi har begået en fejl, men vi tager det til efterretning, siger adm. direktør Thomas Wandahl til detailfolk.dk.

Han fortæller, at SmartGuy har 2,5 millioner kunder, som man har modtaget samtykke fra, og det er dem, man gerne vil ramme med sin markedsføring.

- Vi vil absolut ikke ramme nogen, der ikke vil modtage mails fra os, og vi går nu igennem alle vores systemer og procedurer for at se, om der er begået en fejl, siger Thomas Wandahl og fortsætter:

- Har vi begået en fejl, er det selvfølgelig dybt beklageligt.

LÆS OGSÅ: SmartGuy udskifter topchefen med teleboss



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD