Nedjustering: SmartGuy forventer tocifret millionunderskud
Et dårligt julesalg får nu den tidligere danske vækstkomet til at nedskrive sine forventninger og melde om et tocifret millionunderskud.
Årets julehandel går langt fra som forventet hos SmartGuy.
I en tid hvor mange andre melder om et øget online salg, går den danske online modeforhandler nu den anden vej og nedjusterer allerede nu forventningerne til årets omsætning og resultat. Det skriver SmartGuy i en selskabsmeddelelse.
LÆS OGSÅ: Julesalget boomer online
Det er det foreløbige resultat af årets julehandel, der får ledelsen til at nedskrive forventningerne. I meddelelsen skriver SmartGuy, at julesalget har været "negativt påvirket af en overraskende forværring af markedsforholdene med fortsat tiltagende konkurrence."
Det får ledelsen til at forvente et underskud i størrelsesordenen i 20-30 millioner kroner mod en tidligere forventning om et positivt resultat på mellem 10 og 20 millioner kroner. Omsætningen nedskriver ledelsen nu fra et niveau på 520-545 millioner kroner til et niveau på 475-500 millioner kroner.
Forventer bedre markedssituation
Den tiltagende konkurrence på markedet har fået SmartGuy til at forsvare sin markedsposition ved at blandt andet at øge sine marketingudgifter samt at føre væsentlige priskampagner. Begge dele er med til at reducere årets resultat.
Den tidligere vækstkomet har også rekrutteret den tidligere teleboss Thomas Wandahl som ny adm. direktør fra 1. januar 2014.
LÆS OGSÅ: SmartGuy udskifter topchefen med teleboss
SmartGuy forventer, at den store konkurrence fører en bedre markedssituation med sig.
- SmartGuy Group A/S har en stærk position til at modstå den stærke konkurrence. Foranlediget af det stærkt forøgede konkurrencepres forventer ledelsen, at konsolideringen af branchen vil accelereres og der forventes at komme en bedre markedssituation ud af dette, skriver SmartGuy i selskabsmeddelelsen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter