Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Dansk vækstkomet nedjusterer

Foto: Colourbox



Thursday den 16 May 2013 kl. 09:48 af: Freja Thorbech

Den kolde vinter får nu en en stor spiller på online modemarkedet til at nedjustere forventningerne til årets resultat.

De kolde nordiske vinter- og forårsmåneder har fået SmartGuy til at sænke forventningerne.

Den danske vækstkomet har måtte sænke forventningerne til årets resultat før skat og særlige poster til 5 millioner kroner mod tidligere forventede 15-30 millioner kroner.

Omsætningen forventer man dog at kunne fastholde på de tidligere ventede 450 millioner kroner. Det svarer til en årlig vækstrate på 30 procent. 

Det oplyser SmartGuy i en selskabsmeddelelse.

- Udviklingen i kvartalet har været karakteriseret af usædvanligt koldt vejr i de nordiske lande og skærpet konkurrence. På denne baggrund har selskabet øget markedsføringsaktiviteterne for at kompensere for denne udvikling, skriver SmartGuy som begrundelse i meddelelsen.

Vejret har drillet flere 

SmartGuy er ikke den eneste modevirksomhed, der har haft problemer med vejret. Også den svenske gigant H&M's salg har været påvirket af den kolde og lange vinter.

LÆS OGSÅ: Forlænget vinter betyder kulde i H&M's salg

Generelt har det danske tøjsalg haft det svært i kulden, når et iskoldt shoppingvejr får købelysten til at dale sammen med temperaturerne. De seneste tal for det samlede danske tøjsalg fra Danmarks Statistik viste en nedgang på 10,1 procent.

LÆS OGSÅ: Tøjsalget ramt af hård vinter

Udflytning går planmæssigt

SmartGuy bekendtgjorde i midten af april, at virksomheden flyttede sit lager fra Jyderup til Stetin i Polen. Den flytning forløber planmæssigt, og netgiganten forventer på den baggrund at kunne spare 25 millioner kroner årligt med virkning fra kalenderåret 2014.

LÆS OGSÅ: Dansk modegigant massefyrer

Den danske modesucces blev startet i 2000 af de to iværksættere Christian Bjerre Kusk og Nicolai Kærgaard. Det startede som et tomandsprojekt i kælderen under Christian Bjerre Kusks fars tøjbutik i Jyderup. Den sjællandske virksomhed driver blandt andet også SmartGirl, SmartSport og SmartKids.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD