Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Netgigant fortsætter fremgangen

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 28 February 2013 kl. 11:19 af: Freja Thorbech

En stor dansk spiller på e-handelsmarkedet har i dag fremlagt et regnskab, der viser en fortsat fremgang.

Det går godt for den danske netgigant Smartguy.

I det netop fremlagte halvårsregnskab for det forskudte regnskabsår 2012/13 fremgår det, at nettoomsætningen for regnskabsårets første seks måneder blev 221,3 millioner kroner. Det er en stigning på 38,7 procent i forhold til samme periode sidste år.

Det er en kombination af forøget trafik og en forbedret konvertering til salg, der ligger til grund for væksten, skriver Smartguy i regnskabet.

LÆS OGSÅ: Dansk netgigant fremlægger rekordregnskab

Samtidig fremgår det af regnskabet, at overskuddet på EBIT-niveau faldt fra 10,4 millioner til 6,1 millioner kroner.

- Der er tiltagende konkurrence i Danmark men stadig udsigt til organisk vækst. Der opleves fortsat markant fokus på salgspriser på modetøj og selv december måned er blevet en udsalgsmåned. Finanskrise og lav vækst i privatforbruget spiller stadig ind for modebranchen som helhed, skriver Smartguy blandt andet som begrundelse i regnskabets ledelsesberetning.

Stor vækst i norden

Nettoomsætningen på de nordiske markeder (Sverige, Norge, Finland) steg med 126,9 procent, og det vidner om et stort potentiale, mener man hos Smartguy.

- Vækstraten i de nordiske lande vidner om, at der er et stort potentiale for SmartGuys koncept i disse lande. Omsætningen i absolutte tal for Norden er fortsat relativ lav, skriver Smartguy i ledelsesberetningen.

LÆS OGSÅ: Dansk vækstkomet åbner i Frankrig

Forventer fortsat vækst

Hos Smartguy forventer man, at de forbrugernes stigende brug at nettet som handelsplads vil have en positiv effekt på virksomheden i fremtiden.

- Ledelsen vurderer, at SmartGuy er velpositioneret til at udnytte den forventede underliggende markedsvækst baseret på det kontinuerlige skift i forbrugsmønstre fra traditionel detailhandel hen imod e-handel, skriver Smartguy i ledelsesberetningen.

SmartGuy blev startet i 2000 af de to iværksættere Christian Bjerre Kusk og Nicolai Kærgaard. Det startede som et tomandsprojekt i kælderen under Christian Bjerre Kusks fars tøjbutik i Jyderup, men virksomheden er i dag vokset til en stor succes.

Den sjællandske virksomhed driver blandt andet også SmartGirl, SmartSport og SmartKids.

LÆS OGSÅ: Her er Danmarks bedste netshop



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD