Netgigant fortsætter fremgangen
En stor dansk spiller på e-handelsmarkedet har i dag fremlagt et regnskab, der viser en fortsat fremgang.
Det går godt for den danske netgigant Smartguy.
I det netop fremlagte halvårsregnskab for det forskudte regnskabsår 2012/13 fremgår det, at nettoomsætningen for regnskabsårets første seks måneder blev 221,3 millioner kroner. Det er en stigning på 38,7 procent i forhold til samme periode sidste år.
Det er en kombination af forøget trafik og en forbedret konvertering til salg, der ligger til grund for væksten, skriver Smartguy i regnskabet.
LÆS OGSÅ: Dansk netgigant fremlægger rekordregnskab
Samtidig fremgår det af regnskabet, at overskuddet på EBIT-niveau faldt fra 10,4 millioner til 6,1 millioner kroner.
- Der er tiltagende konkurrence i Danmark men stadig udsigt til organisk vækst. Der opleves fortsat markant fokus på salgspriser på modetøj og selv december måned er blevet en udsalgsmåned. Finanskrise og lav vækst i privatforbruget spiller stadig ind for modebranchen som helhed, skriver Smartguy blandt andet som begrundelse i regnskabets ledelsesberetning.
Stor vækst i norden
Nettoomsætningen på de nordiske markeder (Sverige, Norge, Finland) steg med 126,9 procent, og det vidner om et stort potentiale, mener man hos Smartguy.
- Vækstraten i de nordiske lande vidner om, at der er et stort potentiale for SmartGuys koncept i disse lande. Omsætningen i absolutte tal for Norden er fortsat relativ lav, skriver Smartguy i ledelsesberetningen.
LÆS OGSÅ: Dansk vækstkomet åbner i Frankrig
Forventer fortsat vækst
Hos Smartguy forventer man, at de forbrugernes stigende brug at nettet som handelsplads vil have en positiv effekt på virksomheden i fremtiden.
- Ledelsen vurderer, at SmartGuy er velpositioneret til at udnytte den forventede underliggende markedsvækst baseret på det kontinuerlige skift i forbrugsmønstre fra traditionel detailhandel hen imod e-handel, skriver Smartguy i ledelsesberetningen.
SmartGuy blev startet i 2000 af de to iværksættere Christian Bjerre Kusk og Nicolai Kærgaard. Det startede som et tomandsprojekt i kælderen under Christian Bjerre Kusks fars tøjbutik i Jyderup, men virksomheden er i dag vokset til en stor succes.
Den sjællandske virksomhed driver blandt andet også SmartGirl, SmartSport og SmartKids.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter